Dzisiaj jest 6 grudnia 2024 r.
Chcę dodać własny artykuł

Promenada Krzycka – można już korzystać z nowych odcinków trasy pieszo-rowerowej [ZDJĘCIA]

Od blisko dwóch lat wrocławianie korzystają z pierwszych odcinków promenady między ulicami Borowską i Spiską oraz między Borowską i Bardzką.

Promenda Krzycka: od 6 lipca dwa kolejne fragmenty

Trasa cieszy się ogromną popularnością zarówno wśród spacerowiczów, biegaczy, rowerzystów czy miłośników jazdy na rolkach. Historyczna koncepcja Promenady Krzyckiej ma zaspokoić aktualne potrzeby transportowe miasta.

Promenada Krzycka jest projektem, który idealnie wpisuje się w politykę zrównoważonej mobilności: jest zielony, pieszy, rowerowy i tak naprawdę sięga po dziedzictwo z czasów przedwojennych. Promenada powstaje historycznym szlakiem spacerowym tzw. Hugo Richter Weg, który biegnie wzdłuż torów kolejowych Towarowej Obwodnicy Wrocławia z początku XX w. według pomysłu ówczesnego Dyrektora Ogrodów Miejskich Wrocławia, Hugo Richtera
Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia

Czytaj też:


Zapomniana promenada Richtera na Krzykach

Promenada Krzycka: dodatkowe nasadzenia i infrastruktura

Docelowo cała trasa będzie miała ok. 7,5 km długości. Obecnie wykonano odcinek o dł. 2,9 km, a 730 metrów to oddane na początku lipca fragmenty między ul. Bardzką i Śliwkową oraz ul. Ziębicką i Gazową. Dotychczasowe prace pochłonęły 6,38 mln zł, z czego najnowsze odcinki kosztowały 1,75 mln zł.

W ramach inwestycji zadbano również o oświetlenie i zieleń. Pojawiły się nowe trawniki i nasadzenia, w tym 74 drzewa i 5188 krzewów.

Promenada Krzycka ma na celu nie tylko skomunikowanie. To jest odniesienie do jej historycznych, rekreacyjnych walorów, dających pewien oddech mieszkańcom. Jazda tą trasą ma być też przyjemnością, a nie tylko liczeniem czasu.
Tomasz Staruchowicz, dyrektor Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu

Promenada Krzycka: bardzo duże zaangażowanie mieszkańców

Oddane właśnie do użytku odcinki Promenady Krzyckiej biegną przez tereny zielone, podobnie jak realizowane wcześniej fragmenty trasy. Komfortowa i oświetlona trasa znacznie podnosi atrakcyjność tych rejonów Wrocławia i Wzgórza Tarnogajskiego. Znaczenie tego typu inwestycji odzwierciedla choćby liczba głosów, które mieszkańcy oddają na podobne projekty w kolejnych edycjach WBO.

Promenada Krzycka jest częścią zielonej rowerowo-pieszej obwodnicy Wrocławia. Celem tego projektu jest połączenie wrocławskich dzielnic zieloną, bezpieczną i szybką trasą dla rowerzystów, pieszych czy ludzi na hulajnogach. Po to, żeby szybko i łatwo dotarli pracy, szkoły lub wybrali się na wycieczkę. Na projekt w ramach WBO zagłosowało 12 tys. osób. To rekordowa liczba
Agnieszka Dusza, liderka projektu Zielona Sieć Rowerowo-Piesza Wrocławia

Promenada Krzycka: cisza, spokój i odpoczynek z dala od miejskiego zgiełku

Do dyspozycji mieszkańców Wrocławia zostały oddane dwa fragmenty trasy, które przebiegają między innymi wzdłuż terenów kolejowych.

To jest cecha charakterystyczna tego odcinka. Zawsze po jednej stronie jest wysoki nasyp kolejowy, który w tej chwili jest zazieleniony. Dzięki temu mamy swego rodzaju odcięcie od hałasu i tego, co generuje miasto na co dzień. Możemy tą trasą przejechać w zupełnie innym komforcie, w zieleni, w ciszy i z dala od zgiełku. To jest jej chyba największy atut
Monika Kozłowska-Święconek, dyrektor Biura Zrównoważonej Mobilności

Już dziś dołącz do naszej społeczności i polub naszą stroną na Facebooku!
Polub na
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Przeczytaj również:

Artykuły minuta po minucie