Dzisiaj jest 12 lutego 2025 r.
Chcę dodać własny artykuł
Reklama

Kolejna ofiara oszustów – straty sięgają niemal 160 tys. zł

Wielka naiwność czy brak czujności? 64-letnia mieszkanka powiatu słubickiego padła ofiarą oszusta, który podszył się pod funkcjonariusza Policji. Pod jego wpływem, zainstalowała aplikację na telefonie, dzięki której straciła swoje oszczędności w wysokości 158 tysięcy złotych. Policjanci raz jeszcze apelują: bądźcie ostrożni i nie ufajcie bezgranicznie osobom, które dzwonią z „ważnymi informacjami”!

OSZUSTWO WDZIERA SIĘ W CODZIENNOŚĆ

Niemal każdego dnia słubiccy funkcjonariusze otrzymują zgłoszenia od seniorów, którzy natrafiają na próbę wyłudzenia pieniędzy metodą „na policjanta” lub „na wnuczka”. Choć wielu starszych mieszkańców potrafi rozpoznać niebezpieczeństwo, nadal znajdują się tacy, którzy uwierzą rozmówcy i przekażą mu oszczędności swojego życia. We wtorek, 17 grudnia, dyżurny stacji w Słubicach otrzymał szereg informacji o próbach oszustwa. Część zgłoszeń dotyczyła mężczyzny podszywającego się za policjanta. I chociaż niektórzy mieszkańcy poradzili sobie z sytuacją, to niestety, jedna z kobiet weszła w pułapkę.

FAŁSZYWY POLICJANT I NIEWIARA W DOSTĘPNOŚCI

Oszust, który dzwonił do 64-latki, przekonywał ją o prowadzonej operacji dotyczącej zabezpieczenia jej środków. Zasugerował, że jej konto zostało przejęte, a kantory biorą udział w zorganizowanej akcji mającej na celu ochronę jej oszczędności. Kobieta, bez chwili zastanowienia, zaczęła realizować polecenia fałszywego funkcjonariusza. W efekcie, zainstalowała aplikację na telefonie, co pozwoliło jej na wykonanie przelewu na konto kantoru. Została także nakłoniona do skorzystania z wpłatomatu krypto-walutowego. Niestety, oszust dostarczył jej dane portfela, na który trafiły jej ciężko zarobione pieniądze.

OSTRZEŻENIE DLA WSZYSTKICH

64-latka zorientowała się, że padła ofiarą oszustów dopiero wieczorem, gdy wszystko już było za późno. Policja podkreśla, by w takich momentach zachować szczególną ostrożność przy podejmowaniu decyzji finansowych. Funkcjonariusze nigdy nie wymagają podawania danych logowania, haseł, ani kodów autoryzacyjnych. Dlatego tak istotne jest, aby rozmawiać z seniorami w rodzinie i edukować ich, jak postępować w przypadku otrzymania telefonu od osoby podszywającej się pod policjanta czy członka rodziny.

Każdy z nas powinien mieć na uwadze bezpieczeństwo swoich bliskich. Ważne jest, by nie wspierać finansowo przestępców! W przypadku jakichkolwiek prób wyłudzenia pieniędzy, natychmiast informujcie Policję, dzwoniąc na numer alarmowy 112.

starszy aspirant Ewa Murmyło
Komenda Powiatowa Policji w Słubicach

Źródło: Polska Policja

O autorze:

Remigiusz Buczek

Piszę tu i tam, a bardziej tu. Zainteresowania to sport, polityka, nowe technologie.
Już dziś dołącz do naszej społeczności i polub naszą stroną na Facebooku!
Polub na
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Przeczytaj również:

Artykuły minuta po minucie