Dzisiaj jest 12 stycznia 2025 r.
Chcę dodać własny artykuł

GeForce GTX 1650 Super z powodzeniem wystarczy do grania w 1080p – test

GeForce GTX 1650 Super – specyfikacja

Już na pierwszy rzut oka widać, że GeForce GTX 1650 Super to nie jest tylko lekko poprawiony układ GeForce GTX 1650, który nie powalał wydajnością. W zasadzie nowy model ma więcej wspólnego z GTXem 1660, bo korzysta z tego samego GPU o oznaczeniu TU116. Dzięki temu mamy tu znacznie więcej jednostek wykonawczych, liczba rdzeni CUDA to 1280, jest ich o 40% więcej niż w GTX 1650. Do tego dochodzi też nieco wyższe taktowanie i co równie ważne, pamięć GDDR6, która gwarantuje o 50% większą przepustowość. Już same te liczby pokazują, że wzrost wydajność względem protoplasty będzie olbrzymi. Jednocześnie cena jest bardzo konkurencyjna, najtańsze modele GTX 1650 Super można już kupić za mniej niż 800 PLN. Docelowo powinno to być nieco ponad 700 PLN, ale w tej chwili mierzymy się ze słabą podażą ze względu na opóźnienia w transporcie spowodowane sytuacją w Hongkongu. W zasadzie jedynym mankamentem jaki tutaj widzę jest mała ilość pamięci, 4 GB to na dzień dzisiejszy już takie minimum, wystarczające do gry w 1080p.

GeForceGTX 1650 SuperGTX 1650GTX 1660GTX 1660 Super
Oznaczenie GPUTU116TU117TU116TU116
Litografia12 nm12 nm12 nm12 nm
Rdzenie CUDA128089614081408
TMU80568888
ROP32324848
Taktowanie bazowe1530 MHz1485 MHz1530 MHz1530 MHz
Taktowanie BOOST1725 MHz1665 MHz1785 MHz1785 MHz
Taktowanie pamięci12000 MHz8000 MHz8000 MHz14000 MHz
Rozmiar pamięci4096 MB GDDR64096 MB GDDR56144 MB GDDR56144 MB GDDR6
Szyna pamięci128-bit128-bit192-bit192-bit
Przepustowość192 GB/s128 GB/s192 GB/s336 GB/s
Rozmiar rdzenia284 mm²200 mm²284 mm²284 mm²
Współczynnik TDP100 W75 W120 W125 W
Cena (Listopad 2019)~750 PLN~650 PLN~1000 PLN~1100 PLN

GeForce GTX 1650 Super został wyposażony w te same technologie co GTX 1660 Super. Mamy tutaj do dyspozycji filtry ReShade, które pozwalają na osiągnięcie jeszcze ciekawszych efektów związanych z cieniowaniem. Pojawił się też nowy filtr Image Sharpening pozwalający na wyostrzanie obrazu w grach. To metoda korzystająca z upskalowania obrazu do wyższej rozdzielczości w celu osiągnięcia lepszej wydajności (obraz renderowany jest w niższej rozdzielczości, a później upskalowany). Funkcja ta działa z wszystkimi grami zgodnymi z DirectX 9/11/12. Wreszcie dostępna jest też tutaj technologia NVIDIA Ultra-Low Latency Mode, która w połączeniu z ekranem zgodnym z technologią G-Sync owocuje mniejszymi opóźnieniami i perfekcyjna synchronizacją obrazu, aby zminimalizować zjawisko tearingu. Dzięki temu gracze, szczególnie miłośnicy szybkich strzelanek, powinni mieć większy komfort rozgrywki. Na koniec warto jeszcze wspomnieć o enkoderze NVENC Turing wspomagającym streamowanie gier, którego brakuje w kartach GTX 16xx bez dopisku Super.

Gainward Pegasus GeForce GTX 1650 Super

Tym razem ponownie do testów dostaliśmy kartę sygnowaną logo Gainwarda. Pomimo, że GTX 1650 Super ma TDP tylko o 25W niższe niż GTX 1660 Super, to układ chłodzenia jest znacznie skromniejszy. Zamiast sporego radiatora z rurkami cieplnymi, mamy tutaj tylko kawałek żebrowanego aluminium. Na szczęście wentylator jest praktycznie identyczny jak w droższym modelu, co zapowiada wysoką kulturę pracy i miejmy nadzieje wystarczający przepływ powietrza. To co z pewnością jest warte podkreślenia w przypadku tego modelu, to cena, która dla bazowej wersji powinna oscylować w okolicach 730-740 PLN, a w wersji OC będzie zaledwie o 20 PLN droższa.

To tylko zajawka artykułu.

Jeśli chcesz przeczytać całość kliknij TUTAJ.

Już dziś dołącz do naszej społeczności i polub naszą stroną na Facebooku!
Polub na
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Przeczytaj również:

Artykuły minuta po minucie