Nowe torowisko zast膮pi zdemontowan膮, wys艂u偶on膮 tras臋 tramwajow膮.
”
To ostatni etap przebudowy tzw. G贸rnego Tarasu Rataj. Wcze艣niej wyremontowana zosta艂a trasa wzd艂u偶 ulic Chartowo i 呕egrze, a nowy odcinek torowiska wraz z p臋tl膮 powsta艂 przy ul. Unii Lubelskiej. Trasa k贸rnicka jest istotnym elementem dla komunikacji w tej cz臋艣ci miasta
” – m贸wi Mariusz Wi艣niewski, zast臋pca prezydenta Poznania. ”
Prace przebiegaj膮 sprawnie i zgodnie z harmonogram – zar贸wno podziemne, zwi膮zane z sieciami infrastruktury technicznej, jak i te przygotowawcze do budowy konstrukcji torowiska. Widoczne s膮 te偶 prace przy nowej pochylni przy przystanku na os. Tysi膮clecia, a tak偶e przy nowym skrzy偶owaniu na ul. Kaliskiej – fragmencie ringu 艁acina
” – dodaje.
”
Przebudowa trasy k贸rnickiej by艂a konieczna z uwagi na jej bardzo z艂y stan. Tramwaje kursowa艂y tu z ograniczeniami pr臋dko艣ci ze wzgl臋du na konieczno艣膰 zapewnienia bezpiecze艅stwa przejazdu pasa偶erom. Po zako艅czeniu prac miasto zyska nowoczesn膮 tras臋 na wiele lat
” – wskazuje Jan Gosiewski, dyrektor Zarz膮du Transportu Miejskiego w Poznaniu.
”
Tam, gdzie zdemontowano ju偶 stare torowisko, wykonawca buduje konstrukcj臋 nowego. Jednocze艣nie trwa budowa fundament贸w s艂up贸w trakcyjnych i nowej sieci. Wzd艂u偶 torowiska od ul. Milcza艅skiej, a tak偶e w ul. Pleszewskiej powstaje kanalizacja deszczowa
” – m贸wi Tomasz P艂贸ciniczak, wiceprezes zarz膮du sp贸艂ki Pozna艅skie Inwestycje Miejskie.
W ramach inwestycji torowisko i sie膰 trakcyjna zostan膮 wymienione na odcinku od ulicy Jana Paw艂a II do osiedla Lecha. ”
Zu偶yte elementy b臋d膮 zast膮pione nowymi, o odpowiednich parametrach technicznych. Poprawi to trwa艂o艣膰, stabilno艣膰 i bezpiecze艅stwo trasy. R贸wnocze艣nie ograniczona zostanie emisja drga艅 i ha艂asu wynikaj膮cych z przejazdu tramwaj贸w, co zwi臋kszy komfort okolicznych mieszka艅c贸w”
– przypomina Bartosz Trzebiatowski, rzecznik ZTM.
Wykonawca przebuduje te偶 przystanki “K贸rnicka” (za ul. Jana Paw艂a II, przy centrum handlowym) i “Os. Tysi膮clecia”. Natomiast przystanek Polanka zostanie zast膮piony przez dwa nowe: “Polanka” – bli偶ej przej艣cia w ci膮gu ul. Milcza艅skiej, a tak偶e “艁acina” – w rejonie nowych osiedli mieszkaniowych. ”
Wszystkie zostan膮 dostosowane do potrzeb os贸b z niepe艂nosprawno艣ciami. Zmieni膮 si臋 r贸wnie偶 trasy rowerowe i ci膮gi piesze w rejonie inwestycji, m.in. zostan膮 dostosowane do nowych peron贸w przystankowych, schod贸w i pochylni
” – zapowiada rzecznik.