Visual Objects – Obiektowy Język Programowania
Visual Objects to obiektowy język programowania wysokiego poziomu, stworzony na bazie Clippera, zaprojektowany z myślą o migracji aplikacji z systemu DOS do Windows. Z biegiem czasu przekształcił się w pełnowartościowy język, szczególnie przydatny w pracy z bazami danych opartymi na standardzie xBase.
Historia i Wersje
Visual Objects został opracowany przez firmę Computer Associates, która była propagatorem Clippera. Oto kluczowe wersje tego języka:
- Wersja 1.0: 16-bitowa, zawierała narzędzia do przeniesienia aplikacji DOS-owych do Windows.
- Wersja 2.0: Pierwsza wersja 32-bitowa, która zaczęła zmieniać charakter pakietu.
- Wersja 2.5: Ostatnia wersja wydana przez CA przed sprzedażą praw do produktu.
- Wersje 2.6 i 2.7: Wydane przez firmę GrafxSoft po przejęciu produktu.
Od wersji 2.0 Visual Objects przestał pełnić funkcję migracyjną, a konsola tekstowa została ograniczona do komunikatów. W 2005 roku planowano wydanie wersji na platformę .NET.
Podsumowanie
Visual Objects to język programowania, który przeszedł znaczną ewolucję, stając się użytecznym narzędziem w obszarze programowania obiektowego i pracy z bazami danych. Jego rozwój, od wersji 16-bitowej do 32-bitowej, oraz zmiany w zarządzaniu produktem, wskazują na jego adaptacyjność i znaczenie w branży programistycznej.