Reklama
Dzisiaj jest 9 stycznia 2025 r.
Chcę dodać własny artykuł
Reklama
Reklama
Reklama

Peter Molyneux

„`html

Reklama

Peter Molyneux

Peter Douglas Molyneux (ur. 5 maja 1959 w Guildford, Surrey) to brytyjski projektant gier komputerowych, znany z tworzenia gier z gatunku „gry w boga”, takich jak Dungeon Keeper, Populous i Black and White, oraz gier ekonomicznych, takich jak Theme Park i The Movies.

Życiorys

W 1997 roku Molyneux założył studio Lionhead Studios, po odejściu z Bullfrog Productions. W 2004 roku został uhonorowany wpisem do AIAS Hall of Fame, a rok później odznaczony Orderem Imperium Brytyjskiego IV klasy (OBE). W 2007 roku otrzymał tytuł doctor honoris causa nauk ścisłych od University of Southampton.

Reklama

Znany ze swojego optymistycznego podejścia do promocji gier, Molyneux często opisywał projekty, które po premierze nie spełniały jego zapowiedzi. Przykładem jest gra Fable, za którą publicznie przeprosił po jej wydaniu. Mimo że użyczał swojego nazwiska do wielu projektów, nie był głównym projektantem w wielu z nich.

W 2006 roku Lionhead Studios zostało zakupione przez Microsoft. Molyneux stał się dyrektorem kreatywnym Microsoftu w Europie i pracował nad kontrolerem Kinect. W 2012 roku, po zakończeniu prac nad Fable: The Journey, zrezygnował ze stanowisk w Lionhead oraz Microsoftcie, zakładając studio 22Cans.

Wybrane gry

Oto niektóre z tytułów, w które Molyneux był zaangażowany:

  • The Entrepreneur (1984)
  • Populous (1989)
  • Theme Park (1994)
  • Dungeon Keeper (1997)
  • Black and White (2001)
  • Fable (2004)
  • The Movies (2005)
  • Fable II (2008)
  • Curiosity: What’s Inside the Cube? (2012)
  • Godus (2013)

Porzucone projekty

  • Milo and Kate
  • Dungeon Keeper 3

Podsumowanie

Peter Molyneux to ikoną w branży gier komputerowych, znany ze swojego wpływu na rozwój gier symulacyjnych i interaktywnych. Jego kariera obejmuje wiele znaczących tytułów, a także kontrowersje związane z obietnicami dotyczącymi gier, które nie zawsze zostały spełnione.

„`

Reklama
Reklama