Dzisiaj jest 18 stycznia 2025 r.
Chcę dodać własny artykuł

Kapitan Pazur

Informacje o grze „Kapitan Pazur”

Gra „Kapitan Pazur” to platformówka wydana 30 września 1997 roku, stworzona przez polskie studio Techland. Gracz wciela się w antropomorficznego kota, Nataniela Pazura, który w stroju pirata przechodzi 14 poziomów rozgrywających się w różnych lokacjach, takich jak więzienie La Roca, Podmorskie Groty oraz Wybrzeże Piratów.

Mechanika gry

W grze dostępne są tryby jedno- i wieloosobowe. Gracz ma do dyspozycji 100 punktów zdrowia, które traci podczas walk. Możliwe jest ich odzyskiwanie poprzez zbieranie napojów leczniczych. Celem rozgrywki jest jak najszybsze ukończenie poziomów lub zdobycie największej liczby punktów.

Fabuła gry skupia się na przygodach Pazura, który zostaje uwięziony przez admirała La Rauxe po zatopieniu statku kapitana. Historia i rozgrywka przyciągnęły uwagę graczy i po sukcesie tytułu rozważano stworzenie kontynuacji.

Plany dotyczące kontynuacji

  • Planowana druga część miała być wydana na przełomie października i listopada 2007 roku.
  • Rozgrywka miała skupiać się na walce z bandą Kapitana Dogera.
  • Plany zostały wstrzymane z powodu utraty licencji na wizerunek Kapitana Pazura.

Inne projekty Techlandu

W 2009 roku Techland wydał grę „Nikita: Tajemnica skarbu piratów”, w której główną bohaterką jest antropomorficzna lisica w stroju pirata. Gra została dobrze oceniona za łatwe sterowanie i oprawę dźwiękową, ale krytykowano nielogiczny system zapisu gry.

Podsumowanie

Gra „Kapitan Pazur” to ważny tytuł w historii polskich gier komputerowych. Mimo że plany na kontynuację zostały wstrzymane, jej wpływ na rynek oraz późniejsze projekty studia Techland pozostają istotne.

Przypisy

Kategoria: 1997 w grach komputerowych
Kategoria: Gry na platformę Windows
Kategoria: Platformowe gry komputerowe