Deathmatch
Deathmatch (DM) to tryb rozgrywki w grach wieloosobowych, szczególnie popularny w grach typu FPS. Głównym celem jest zdobycie jak największej liczby zabójstw w określonym czasie lub do momentu osiągnięcia przez jednego z graczy ustalonej liczby eliminacji. Po śmierci gracz zazwyczaj wraca do gry po respawnie.
Team Deathmatch
W wariancie team deathmatch (TDM) uczestnicy są podzieleni na dwie lub więcej drużyn, które rywalizują ze sobą, zbierając osobne punkty za zabójstwa. W zależności od ustawień, friendly fire może być włączony lub wyłączony. W przypadku team kill, gracz, który zabił sprzymierzeńca, traci punkty, co wpływa na wynik drużyny. Zwycięża drużyna z największą liczbą zabójstw na koniec rozgrywki.
Last Man Standing
Inny wariant to last man standing, gdzie triumfuje ostatni żywy gracz.
Historia
Pierwszy deathmatch odbył się prawdopodobnie w 1983 roku w grze Snipes, a termin „deathmatch” został po raz pierwszy użyty przez Johna Romera w 1993 roku w kontekście gry Doom. Zyskał on na popularności dzięki serii gier Quake.