W ka偶dym z nich podr贸偶owa膰 mo偶e 330 os贸b.
Na razie wiadomo, 偶e b臋d膮 to pojazdy 36WEhd, wyprodukowanych przez firm臋 Newag.
“W艂膮czenie dw贸ch kolejnych pojazd贸w do obs艂ugi po艂膮cze艅 na liniach niezelektryfikowanych jest wyj艣ciem naprzeciw oczekiwaniom podr贸偶nych, korzystaj膮cych z us艂ug Kolei Wielkopolskich w kierunku Wolsztyna i W膮growca
” – informuje Urz膮d Marsza艂kowski Wojew贸dztwa Wielkopolskiego w Poznaniu.
W ka偶dym, nowym poje藕dzie podr贸偶owa膰 mo偶e 330 os贸b. Dost臋pnych jest 160 sta艂ych miejsc siedz膮cych, 10 miejsc uchylnych oraz 160 miejsc stoj膮cych. Pr臋dko艣膰 eksploatacyjna pojazd贸w wynosi 120 km/h.
”
Poci膮gi zosta艂y zakupione w ramach projektu wsp贸艂finansowanego przez Uni臋 Europejsk膮, w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. 艁膮czny koszt taboru to blisko 47,5 mln z艂. Natomiast warto艣膰 unijnego dofinansowania wynosi prawie 33 mln z艂
” – dodaj膮 przedstawiciele urz臋du.
Wszystkie szczeg贸艂y maj膮 by膰 znane w 艣rod臋. Po zapowiedzianej konferencji prasowej.