Na początek rzecz jasna tworzymy nasz pierwszy projekt, nie musimy od razu zapraszać do niego współpracowników, możemy najpierw pododawać do niego ważne elementy.
Do wyboru mamy kilka kategorii takich, jak tablica do zgłaszania uwag, nowych pomysłów czy ogłoszeń skierowanych do członków zespołu, listy zadań do wykonania, kalendarz, czat czy miejsce do udostępniania różnego rodzaju dokumentów czy plików
Wybierając nowy wpis na forum dyskusyjnym naszej grupy, możemy wybrać jego kategorie spośród kilku propozycji lub edytować je zmieniać czy dodać nowe pozycje. Sama treść wpisu może być wzbogacona o cytaty, sformatowana czy opatrzona kodem, dzięki paskowi z podstawowymi funkcjami do formatowania tekstu.
Po dodaniu wpisu, członkowie zespołu, których zaprosimy pod wpisem, mogą nad nim dyskutować i zgłaszać swoje pomysły czy uwagi. W tym samym miejscu można się wypisać z danego wątku, jeśli przestaje nas dotyczyć, coby powiadomienia z niego już do nas nie przychodziły.
Każdy wątek ma dodatkowe i rozbudowane menu, dzięki któremu możemy go edytować, przenosić, usuwać, dodać do zakładek czy wygenerować do niego publiczny link do przesłania na przykład klientowi.
Druga zakładka w projekcie z listą zadań do wykonania pozwala na zamieszczanie działań, na które składa się dany projekt, możemy tu przyporządkowywać do poszczególnych pozycji członków zespołu, wybrać osobę, która ma zostać powiadomiona o wykonaniu zadania, dodać termin wykonania czy szczegółowy jego opis.
Kolejna zakładka to tablica z plikami, na którą możemy wrzucać dokumenty przechowywane na Dysku Google, Dropbox, Box czy One Drive, a także z dysku naszego komputera. Pliki te można uporządkować dzięki opcji tworzenia folderów.
W zakładce z czatem zespołowym możemy swobodnie, poza działaniami w pozostałej części projektu rozmawiać o swoich pomysłach, wrzucać linki czy zdjęcia – jednym słowem będzie to wbudowany komunikator, który nie będzie nam zaśmiecał samego projektu.
Ostatni z istotnych elementów każdego projektu to kalendarz, w którym sprawdzimy terminy przyporządkowanych do nas zadań, dodamy nowe, a także połączymy go z naszym Kalendarzem Google, Microsoftu czy Apple.
Dostęp do wszystkich elementów projektu mamy na głównej tablicy, a dodatkowo pod nią możemy podejrzeć bieżącą aktywność dotyczącą ostatnich działań nad projektem.
Całość wygląda schludnie i przejrzyście, nie ma tu bałaganu znanego z niektórych podobnych narzędzi. Poszczególne elementy składowe mamy uporządkowane na tablicy, nie ma pomieszania z poplątaniem, forum to forum, czat to czat, a lista zadań to lista zadań, dzięki temu wiemy, gdzie, co i kiedy uruchomić, by sprawnie i wygodnie korzystać z tego narzędzia.
Basecamp dostępny jest na wszystkie możliwe platformy sprzętowe – jako wersja webowa, aplikacja na Windowsa, macOS, Androida czy iOS. W darmowej wersji dostajecie dostęp do narzędzia z możliwością uruchomienia do 3 takich rozbudowanych projektów, do których możecie zaprosić do 20 współpracowników, z miejscem na pliki do 1GB.
Źródło: Product Hunt.
The post Basecamp teraz za darmo – wygodne i przejrzyste zarządzanie projektami dla studentów czy freelancerów appeared first on AntyWeb.
To tylko zajawka artykułu.
Jeśli chcesz przeczytać całość kliknij TUTAJ.