Pozycjonowanie stron internetowych to obiekt zainteresowania coraz większej ilości firm i osób fizycznych. To dlatego, że długofalowa odpowiednia strategia, może docelowo doprowadzić do wzrostu Klientów i dochodów. Jak odpowiednio przygotować się do działań SEO?
Co to jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie stron internetowych to mówiąc ogólnie szereg działań, które są niezbędne do zrealizowania, aby podnieść naszą stronę na jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google na konkretne, wybrane przez nas frazy kluczowe. Ogólnie pozycjonowanie składa się z działań onsite i offsite. Pierwsze to optymalizacja techniczna i przygotowanie treści, natomiast drugie dotyczą pozyskiwania jak największej wysokiej jakości linków zewnętrznych. Szerzej o tych działaniach przeczytacie poniżej.
Optymalizacja stron www
Optymalizacja to najważniejszy krok w budowaniu bądź przebudowie naszego serwisu internetowego, który chcemy docelowo wypozycjonować na wysokie pozycje w Google. Optymalizacja treści to przede wszystkim odpowiednie przygotowanie tekstów, które będą odpowiednio nasycone słowami kluczowymi, na które chcemy się pozycjonować. Ponadto powinniśmy przygotować treść na stronę stosując nagłówki H1, H2, H3 oraz wszelkiego rodzaju infografiki, tabele czy myślniki. Czy tego typu optymalizację możemy zrealizować samodzielnie? Możemy próbować, jeśli na ten moment strona internetowya jest naszym hobby, dodatkową działalnością i sami chcemy metodą prób i błędów uczyć się podstaw SEO. Jednak jeśli mówimy o komercyjnych www, nie ma miejsca na błąd. Należy zaufać wysokiej jakości umiejętnością jakie posiadają wyspecjalizowane firmy jak np. Pozycjonowanie Stron Sochaczew. Tego typu podmioty zarządzają specjalistami w branży, którzy dzięki doświadczeniu minimalizują ryzyko wprowadzenia niepożądanych działań np. Black Hat SEO, tym samym redukując niemal do zera możliwość otrzymania filtra lub bana przez Google, które mogą dla nas oznaczać koniec biznesu w Internecie, a aby go odbudować należałoby wszystko zaczynać od zera na nowej domenie.
Link building – czyli pozyskiwanie linków do naszej strony
Inną najważniejszą kwestią jeśli chodzi o pozycjonowanie to pozyskiwanie naturalnych linków zewnętrznych. Przez lata ogląd na tą sprawę zdecydowanie się zmieniał. Przenieśmy się chociażby do początku drugiej dekady XXI wieku. Kwitnął biznes płatnych katalogów stron www, lecz nie tylko. Internet był wręcz zaśmiecany stronami zapleczowymi, które zapchane były linkami i krótkimi artykułami bardzo niskiej jakości, z których nie dowiedzieliśmy się nic. Jednak w 2016 roku nadeszła rewolucja. Do algorytmów Google dodano popularnego „Pingwina”, który zdecydowanie wyklucza strony linkowane ze słabych źródeł i promuje te, z naturalnym, mocnym linkowaniem oraz wysokiej jakości treściami. Tym samym od pięciu lat widzimy stały dynamiczny rozwój branży artykułów sponsorowanych. Artykuły te to wysokiej jakości treści, w które możemy wpleść nasze linki. Zgodnie z doświadczeniami firm SEO, to najskuteczniejszy model pozyskiwania linków. Oczywiście, najlepszym jest również polecanie naszej strony przez blogerów lub wspomnienie przez kogoś na forum dyskusyjnym o naszych usługach. To jednak wymaga już dużej popularności, więc na początku należy skupić się na ww. artykułach. Co by nie było, obecnie pozycjonowanie stron jest bardziej złożone i wymaga różnego rodzaju umiejętności. Na szczęście na rynku znajdziemy firmy, które zajmują się kompleksowo zarówno optymalizacją, pozyskiwaniem linków czy pisaniem tekstów. Warto zaufać tego typu firmie, która w jednym miejscu planuje i scala ze sobą wszelkie działania w jedną całość, która ma przynieść mierzalne efekty w postaci wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google.
Podsumowanie
Mówiąc ogólnie, pozycjonowanie to bardzo złożony proces. Osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google wymaga szerokich umiejętności, wiedzy, doświadczenia, połączonego z umiejętnością planowania i przygotowywania strategii. Szczególnie, jeśli mówimy o frazach konkurencyjnych, na które pozycjonuje się wiele firm. W takim przypadku najlepiej zaufać specjalistycznej firmie, której fachowcy potrafią osiągnąć najlepsze efekty za stosunkowo niewielką cenę.
Warte zapoznania. Pozycjonowanie to bardzo ważna rzecz
Tylko trzeba to robić z głową, jeżeli przesadzimy z linkami czy słowami kluczowymi, to Google będzie zły i da bana. 🙂