Arkona – Książkowa Gra Fabularna
Arkona to polska gra fabularna, która zadebiutowała w 2003 roku dzięki wydawnictwu S. Print. Fabuła osadzona jest w alternatywnej rzeczywistości Europy w roku 966, gdzie Mieszko odrzuca chrzest, co prowadzi do podziału kontynentu na dwa obozy: chrześcijan i pogan.
Wybór Strony i Postaci
Gracze mają możliwość wyboru między dwoma frakcjami:
- Słowianie (pogan)
- Chrześcijanie (Niemcy, Czesi, Duńczycy)
Decyzja ta wpływa na dostępne profesje oraz rasy postaci. W grze dostępne są następujące rasy:
- ludzie (tylko dla chrześcijan)
- wiły
- dziwożony
- krzaty
- stolemy – potomkowie Peruna
Magia i Wiedza
W grze występują istotne różnice w dostępie do magii i wiedzy:
- Chrześcijanie nie mają dostępu do magii, ale mogą korzystać z różnych dziedzin wiedzy, takich jak chirurgia.
- Słowianie mogą korzystać z magii i mają 6 głównych bóstw. Dodatkowo mają możliwość przechodzenia do świata Niwii, zamieszkanego przez demony.
Podsumowanie
Arkona to unikalna gra fabularna, która łączy elementy fantasy z polskim folklorem, oferując graczom różnorodne możliwości i bogate tło fabularne.