America’s Army
America’s Army to taktyczna gra typu first-person shooter (FPS), stworzona przez Armię Stanów Zjednoczonych, mająca na celu przedstawienie wizerunku amerykańskiej armii oraz zachęcenie do rekrutacji. Pierwsza wersja gry zadebiutowała 4 lipca 2002 roku. Gra została stworzona na silniku Unreal i wykorzystuje symulator fizyki o nazwie Karma.
Wydania
Gra jest dostępna bezpłatnie na systemy Windows, a także w wersjach komercyjnych na konsole, takie jak PlayStation 2 i Xbox. Wersje na Linux i macOS nie są już rozwijane, a ostatnie aktualizacje dla Windows zakończyły się na wersji 2.8.5. Po 18 grudnia 2011 roku gra przeszła na tryb Free-Play, eliminując system autoryzacji i statystyk.
Rozgrywka
W grze honor odgrywa kluczową rolę, reprezentowany przez punkty honoru. Nowi gracze zaczynają z 10 punktami, a ich liczba zmienia się w zależności od osiągnięć w grze. Wyższy honor zwiększa szanse na zdobycie preferowanej broni. Gracze mogą śledzić swoje statystyki po zalogowaniu się na stronie internetowej.
America’s Army 3
17 czerwca 2009 roku wydano America’s Army 3, zbudowaną na nowym silniku Unreal 3. Gra ma na celu rekrutację młodzieży do Armii USA i wprowadza nowe elementy, takie jak poprawioną grafikę i system głosowy VOIP. Po premierze zmagała się z problemami technicznymi, w tym przeciążeniem serwerów, co wymusiło zmiany w zespole deweloperskim.
Rekordy Guinnessa
W 2009 roku gra zdobyła pięć rekordów Guinnessa, w tym:
- Największa wirtualna armia
- Najchętniej ściągana gra wojenna
- Największy przenośny symulator
- Najwięcej spędzonych godzin przez graczy przy strzelance sieciowej
- Pierwsza militarna strona wspierająca grę komputerową