Mieszkańcy jednego z osiedli na Ursynowie wystosowali petycję, w której sprzeciwiają się budowie parku w pobliżu południowej obwodnicy miasta. Ich zdaniem, realizacja tego projektu doprowadzi do likwidacji 130 miejsc parkingowych przy ulicy Płaskowickiej, co w obliczu już istniejącego deficytu parkingowego, może znacząco pogorszyć komfort życia w okolicy. Ich protesty świadczą o rosnącym niepokoju mieszkańców o przyszłość społeczności.
KONTROWERSJE DOTYCZĄCE ROZBUDOWY PARKU
Podczas gdy planowana budowa parku od ul. Pileckiego do ul. Stryjeńskich budzi kontrowersje, mieszkańcy osiedla Kazury przekonują, że ograniczenie liczby miejsc parkingowych jest nie do zaakceptowania. W petycji podkreślają, że decyzja o zmianie w zagospodarowaniu terenu powinna uwzględniać ich potrzeby. Wyrażają obawy, że zmniejszenie parkingu spowoduje napływ setek samochodów w głąb osiedli, co wpłynie na bezpieczeństwo i codzienny komfort.
MIasto NIE USTĘPUJE
Pomimo protestów, władze miasta pozostają nieugięte. Rzeczniczka Zarządu Zieleni, Karolina Kwiecień-Łukaszewska, poinformowała, że projekt powstał w wyniku konsultacji społecznych przeprowadzonych w 2016 roku i jest konsekwencją wcześniejszych ustaleń. Władze zauważają, że zmniejszenie dostępnych miejsc parkingowych było znane mieszkańcom już od dłuższego czasu, a w marcu 2023 roku projekt nie został oprotestowany.
ODPOWIEDŹ NA BRAKUJĄCE MIEJSCA PARKINGOWE
Aby zrekompensować utracone miejsca, władze dzielnicy Ursynów planują zbudować nowe parkingi przy ul. Stryjeńskich. Po oddaniu pierwszego odcinka parku mieszkańcy będą mieć do dyspozycji około 250 miejsc, część z nich powstanie na nowym parkingu. Kwiecień-Łukaszewska zaznacza, że parkingi są zasobem wspólnym, a mieszkańcy osiedla Kazury powinni zajmować się zapewnieniem miejsc postojowych we współpracy z odpowiednimi spółdzielniami.
PRZYSZŁOŚĆ PARKU
W ostatnich tygodniach zostały otwarte nowe fragmenty parku, a mieszkańcy mogą już korzystać z nowej strefy zabawowej, rekreacyjnej oraz fontanny. Kolejne etapy budowy parku, obejmujące odcinki nr 4, 5 i 6, planowane są w cyklach co kilka miesięcy. Kwiecień-Łukaszewska podkreśla, że teren nad obwodnicą stanowi wspólną przestrzeń miejską, a jego przeznaczenie na park było wywalczone przez mieszkańców z myślą o tworzeniu lepszego środowiska dla całej społeczności.
Źródło/foto: Polsat News