Od początku czerwca mieszkańcy Ochoty i Włochów będą musieli zmierzyć się z poważnymi utrudnieniami w komunikacji tramwajowej. W związku z budową trasy tramwajowej do Dworca Zachodniego, fragment ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku zostanie zamknięty na ponad cztery miesiące. Tramwaje nie dojadą do pętli przy lotnisku, a pasażerowie będą musieli korzystać z komunikacji zastępczej. Inwestycja ma na celu poprawę połączeń między Dworcem Zachodnim, centrum Warszawy oraz południowymi dzielnicami miasta.
Zamknięcie ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku rozpocznie się 2 czerwca, co oznacza, że tramwaje na Ochocie będą kończyć bieg na pętli Plac Narutowicza. Jak podaje portal tvn24.pl, utrudnienia potrwają około 4,5 miesiąca. W tym czasie wszystkie tramwaje na Ochocie, w tym linie 1, 7, 9 i 14, będą miały zmienione trasy. Tramwaje linii 9 dojadą do przystanku Och-Teatr, a pozostałe do Placu Narutowicza.
Zamknięcie ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku
Od 2 czerwca zamknięty będzie fragment ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku, co spowoduje, że tramwaje na Ochocie będą kończyć bieg na pętli Plac Narutowicza. Jak podaje portal tvn24.pl, utrudnienia potrwają około 4,5 miesiąca. Wszystkie tramwaje na Ochocie, w tym linie 1, 7, 9 i 14, będą miały zmienione trasy. Tramwaje linii 9 dojadą do przystanku Och-Teatr, a pozostałe do Placu Narutowicza.
Komunikacja zastępcza i jej organizacja
W związku z zamknięciem ulicy, uruchomione zostaną linie zastępcze – tramwajowa 75 oraz autobusowe Z9 i Z14, które połączą Plac Narutowicza z innymi lokalizacjami. Jak informuje portal nowawarszawa.pl, komunikacja zastępcza ma na celu zminimalizowanie utrudnień dla mieszkańców. Tramwaje Warszawskie szacują, że z nowego połączenia będzie korzystać ponad milion pasażerów rocznie, co podkreśla znaczenie tej inwestycji dla lokalnej społeczności.
Cel inwestycji i przyszłe korzyści
Budowa trasy tramwajowej do Dworca Zachodniego ma na celu poprawę skomunikowania Dworca z centrum oraz południowymi dzielnicami Warszawy. Jak podaje portal wtp.waw.pl, nowa trasa ma znacząco wpłynąć na komfort podróży mieszkańców. Roboty objęły w sumie 1330 metrów toru pojedynczego, a na przyczółkach wiaduktu do ułożenia nowego torowiska zużyto ok. 2300 ton kruszywa. Inwestycja ta, oprócz poprawy jakości komunikacji, ma również na celu zwiększenie efektywności transportu publicznego w stolicy.
Nowa trasa tramwajowa przyniesie korzyści nie tylko mieszkańcom Ochoty i Włochów, ale także wszystkim warszawiakom korzystającym z komunikacji miejskiej. Dzięki tej inwestycji możemy liczyć na większą liczbę pasażerów oraz znaczną poprawę jakości transportu publicznego, co z pewnością wpłynie na codzienne życie w stolicy.