Dzisiaj jest 12 czerwca 2025 r.
Chcę dodać własny artykuł
Reklama

Utrudnienia tramwajowe na Ochocie: budowa trasy do Dworca Zachodniego

  • Od 2 czerwca zamknięcie ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku na 4,5 miesiąca.
  • Tramwaje nie dojadą do pętli przy lotnisku, a kończyć będą bieg na Placu Narutowicza.
  • Uruchomione zostaną linie zastępcze: tramwajowa 75 oraz autobusowe Z9 i Z14.
  • Inwestycja ma na celu poprawę połączeń między Dworcem Zachodnim a centrum Warszawy.
  • Z nowego połączenia ma korzystać ponad milion pasażerów rocznie.

Od początku czerwca mieszkańcy Ochoty i Włochów będą musieli zmierzyć się z poważnymi utrudnieniami w komunikacji tramwajowej. W związku z budową trasy tramwajowej do Dworca Zachodniego, fragment ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku zostanie zamknięty na ponad cztery miesiące. Tramwaje nie dojadą do pętli przy lotnisku, a pasażerowie będą musieli korzystać z komunikacji zastępczej. Inwestycja ma na celu poprawę połączeń między Dworcem Zachodnim, centrum Warszawy oraz południowymi dzielnicami miasta.

Zamknięcie ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku rozpocznie się 2 czerwca, co oznacza, że tramwaje na Ochocie będą kończyć bieg na pętli Plac Narutowicza. Jak podaje portal tvn24.pl, utrudnienia potrwają około 4,5 miesiąca. W tym czasie wszystkie tramwaje na Ochocie, w tym linie 1, 7, 9 i 14, będą miały zmienione trasy. Tramwaje linii 9 dojadą do przystanku Och-Teatr, a pozostałe do Placu Narutowicza.

Zamknięcie ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku

Od 2 czerwca zamknięty będzie fragment ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku, co spowoduje, że tramwaje na Ochocie będą kończyć bieg na pętli Plac Narutowicza. Jak podaje portal tvn24.pl, utrudnienia potrwają około 4,5 miesiąca. Wszystkie tramwaje na Ochocie, w tym linie 1, 7, 9 i 14, będą miały zmienione trasy. Tramwaje linii 9 dojadą do przystanku Och-Teatr, a pozostałe do Placu Narutowicza.

Komunikacja zastępcza i jej organizacja

W związku z zamknięciem ulicy, uruchomione zostaną linie zastępcze – tramwajowa 75 oraz autobusowe Z9 i Z14, które połączą Plac Narutowicza z innymi lokalizacjami. Jak informuje portal nowawarszawa.pl, komunikacja zastępcza ma na celu zminimalizowanie utrudnień dla mieszkańców. Tramwaje Warszawskie szacują, że z nowego połączenia będzie korzystać ponad milion pasażerów rocznie, co podkreśla znaczenie tej inwestycji dla lokalnej społeczności.

Cel inwestycji i przyszłe korzyści

Budowa trasy tramwajowej do Dworca Zachodniego ma na celu poprawę skomunikowania Dworca z centrum oraz południowymi dzielnicami Warszawy. Jak podaje portal wtp.waw.pl, nowa trasa ma znacząco wpłynąć na komfort podróży mieszkańców. Roboty objęły w sumie 1330 metrów toru pojedynczego, a na przyczółkach wiaduktu do ułożenia nowego torowiska zużyto ok. 2300 ton kruszywa. Inwestycja ta, oprócz poprawy jakości komunikacji, ma również na celu zwiększenie efektywności transportu publicznego w stolicy.

Nowa trasa tramwajowa przyniesie korzyści nie tylko mieszkańcom Ochoty i Włochów, ale także wszystkim warszawiakom korzystającym z komunikacji miejskiej. Dzięki tej inwestycji możemy liczyć na większą liczbę pasażerów oraz znaczną poprawę jakości transportu publicznego, co z pewnością wpłynie na codzienne życie w stolicy.

O autorze:

Remigiusz Buczek

Piszę tu i tam, a bardziej tu. Zainteresowania to sport, polityka, nowe technologie.
Już dziś dołącz do naszej społeczności i polub naszą stroną na Facebooku!
Polub na
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Przeczytaj również:

Artykuły minuta po minucie