Od pewnego czasu media nieprzerwanie relacjonują możliwą sprzedaż grupy TVN przez amerykański koncern Warner Bros. Discovery. Pracownicy polskiego nadawcy nieustannie żyją w obawie przed niepewną przyszłością. W tej sytuacji Katarzyna Kieli, szefowa TVN, postanowiła zabrać głos. Do sieci trafił e-mail, który wysłała do swojego zespołu.
Strategia SPRZEDAŻY TVN
W kontekście rozważanej transakcji Warner Bros. Discovery rozpoczęło współpracę z bankiem inwestycyjnym JPMorgan. Jak informuje Reuters, w najbliższych miesiącach potencjalni inwestorzy otrzymają szczegółowe dane dotyczące grupy TVN. Rzecznik koncernu zapewnił, że kluczowym celem w trakcie sprzedaży jest utrzymanie niezależności informacyjnej TVN, którego wartość może wynieść ponad 1 miliard euro.
W SŁOWACH KATARZYNY KIELI
Katarzyna Kieli znów odniosła się do sytuacji, wskazując, że rozważania o sprzedaży aktywów trwają od kilku miesięcy. Podkreśliła, że niezależność dziennikarska pozostanie fundamentem misji stacji, niezależnie od tego, kto będzie jej właścicielem.
„Nie mamy pewności, czy sprzedaż dojdzie do skutku. Jedną z rzeczy, które możemy potwierdzić, jest to, że potencjalni inwestorzy otrzymają informacje o naszym biznesie” — zaznaczyła Kieli.
W dalszej części wiadomości Kieli dostarczyła otuchy pracownikom, mówiąc: „Zawsze wychodziliśmy z każdej zmiany silniejsi. Wspólnie przetrwaliśmy ostatnie trudne lata, a niezależnie od tego, co przyniesie przyszłość, możecie być pewni, że zarówno ja, jak i polski zespół menedżerski jesteśmy z wami. Tym razem także przejdziemy przez to jeszcze mocniejsi.”
CECHY GRUPY TVN
Kieli uwypukliła także wartości, jakimi kieruje się grupa: „To nie tylko znakomita firma, ale przede wszystkim zespół utalentowanych pracowników. Wartości, którym hołdujemy, na czoło wysuwają niezależność dziennikarska — to nasz trwały fundament, który nigdy się nie zmieni.”
Warto przypomnieć, że od 2018 roku TVN jest częścią koncernu Discovery, który przejął Scripps Networks Interactive za 14,6 miliarda dolarów. Grupa TVN oferuje 12 kanalów telewizyjnych oraz szereg serwisów internetowych, takich jak TVN.pl i TVN24.pl. W ubiegłym roku nadawca odnotował 5-procentowy wzrost przychodów, osiągając 2,25 miliarda złotych.
REORGANIZACJA W WARNER BROS. DISCOVERY
Koncern Warner Bros. Discovery stoi przed wyzwaniem reorganizacji struktury. Zostały utworzone dwa główne segmenty: telewizyjny i produkcyjno-streamingowy. Te zmiany wskazują na strategiczne dążenie do optymalizacji w szybko zmieniającym się środowisku mediów. Ostatnie lata to także czas cięć i restrukturyzacji, w tym ograniczenie produkcji HBO w Europie oraz zwolnienia w różnych segmentach.
Wszystkie decyzje dotyczące przyszłości TVN oraz strategii Warner Bros. Discovery będą miały wpływ nie tylko na rynek telewizyjny w Polsce, ale także na globalne strategie koncernu w kontekście przemian w świecie mediów i rozrywki. Obserwatorzy rynku z niecierpliwością czekają na rozwój sytuacji i potencjalne konsekwencje dla branży.