Ryanair domaga się odszkodowania w wysokości ponad 15 tysięcy dolarów od jednego z pasażerów, który swoim nieodpowiednim zachowaniem zakłócił lot z Dublina na Lanzarote. Linie lotnicze twierdzą, że „niesforne postępowanie” podróżnego wymusiło nieplanowane lądowanie w Portugalii. Potężne opóźnienie zmusiło samolot do pozostania na lotnisku całą noc, co pozbawiło 160 innych pasażerów cennego dnia urlopu. Ryanair uznał tę sytuację za niedopuszczalną i rozpoczął proces o zwrot poniesionych kosztów.
POZYWANIE PASAŻERA ZA ZAKŁÓCANIE LOTU
Ryanair, największa linia lotnicza w Europie, postanowiła podjąć kroki prawne przeciwko jednemu z podróżnych, który rzekomo zakłócał porządek na pokładzie. Tani przewoźnik zażądał od pasażera odszkodowania w wysokości 15 400 dolarów (około 64 tys. zł). O rozpoczęciu postępowania firma poinformowała w środę, wskazując na incydent, który miał miejsce podczas lotu z Dublina do Lanzarote w ubiegłym roku. Jak stwierdził Ryanair, „niewybaczalne zachowanie” pasażera zmusiło pilota do zmiany kursu i lądowania w Porto w Portugalii.
NIEPRZYJEMNOŚCI DLA INNYCH PASAŻERÓW
Lot został opóźniony o kilka godzin, a samolot zmuszony był spędzić całą noc na lotnisku. W wyniku tego aż 160 podróżnych musiało zmierzyć się z niepotrzebnymi komplikacjami i straciło dzień urlopu, co z pewnością nie wpłynęło pozytywnie na ich wakacyjne plany.
ZERO TOLERANCJI NA ZAKŁÓCENIA
Ryanair wyraził swoje oburzenie, podkreślając, że „jest całkowicie niedopuszczalne, aby pasażerowie, którzy ciężko pracują, aby cieszyć się wspólnym wyjazdem z rodziną czy przyjaciółmi, byli pozbawiani radości przez jednego nieodpowiedzialnego podróżnego”. Władze przewoźnika zapowiedziały, że wystąpiły z pozwem do irlandzkiego sądu okręgowego, starając się odzyskać koszty związane z opóźnieniem, w tym wydatki na nocleg oraz lądowania.
W ramach polityki „zerowej tolerancji” na zakłócenia w czasie lotów, Ryanair ma nadzieję, że podjęta akcja zniechęci innych pasażerów do takich zachowań, umożliwiając podróżującym oraz załodze komfortową oraz pełną szacunku atmosferę podczas lotów.
Źródło/foto: Polsat News