W świetle najnowszego sondażu wykonania przez UCE Research dla Onetu, 31,8 proc. Polaków wyraża obawy, że kandydat, którego popierają, może być wplątany w kontrowersje w trakcie kampanii prezydenckiej. Badanie, które odbyło się w dniach 7-10 lutego 2025 roku, pokazuje, że największe zastrzeżenia mają sympatycy Trzeciej Drogi oraz Prawa i Sprawiedliwości.
OBAWY POLAKÓW CZYMIŚ ZMOTYWOWANE?
Wydaje się, że lęk przed skandalami, które mogą zaważyć na wyniku wyborów, jest na porządku dziennym. W czasach, gdy media społecznościowe są niejednokrotnie pełne sensacji, a niewłaściwe słowo potrafi zniszczyć karierę polityka, nie powinno nas dziwić, że wyborcy najpierw zastanawiają się nad wiarygodnością swoich kandydatów, a dopiero później zastanawiają się nad programem.
FAKTY I EMOCJE W POLITYCE
Przypuszczenia Polaków mogą być uzasadnione. Historia polityki zna wiele przypadków, gdy niewłaściwe decyzje lub niestosowne zachowania kandydatów zamieniały się w prawdziwe skandale, niekiedy z fatalnym skutkiem dla ich dalszej kariery. Już wkrótce przekonamy się, jak obecna kampania wpłynie na te obawy. Warto śledzić tę sytuację, bo jak pokazuje doświadczenie, polityka rządzi się swoimi prawami, a zaufanie społeczne to rzecz krucha i łatwa do zniszczenia.
W programie „Fakt LIVE”, do którego serdecznie zapraszamy, Miłosz Ploch gości dr Mirosława Oczkosia – eksperta w zakresie marketingu politycznego. Jakie wnioski można wyciągnąć z tak wysokich obaw obywateli? Co będzie dalej? Odpowiedzi na te pytania mogą okazać się kluczowe w kontekście nadchodzących wydarzeń wyborczych.