Na całym świecie użytkownicy napotykają poważne trudności w korzystaniu z usług technologicznego giganta Meta. Wieczorem 11 grudnia, serwisy społecznościowe należące do tej firmy, takie jak Facebook, Instagram i WhatsApp, doświadczyły ogromnej awarii, która wpłynęła na kluczowe funkcje, takie jak ładowanie komentarzy, proces logowania oraz publikację postów.
SKALA PROBLEMÓW
Zgłoszenia dotyczące problemów technicznych napływały z wielu stron świata, w tym z Europy, Azji i Stanów Zjednoczonych. Na Facebooka zarejestrowano ponad 100 tysięcy raportów, a Instagram zebrał około 70 tysięcy zgłoszeń. Tak ogromna skala awarii miała również swoje odzwierciedlenie w Polsce, gdzie szczególnie dotknięte zostały firmy, które polegają na platformach Meta w celach marketingowych i komunikacyjnych.
PROBLEMY TECHNICZNE W DETEKTORZE
Serwis Downdetector, zajmujący się monitorowaniem funkcjonowania popularnych stron internetowych i aplikacji, odnotował pierwsze sygnały problemów tuż przed godziną 19:00. Choć liczba zgłoszeń o błędach z czasem zaczyna maleć, nie wszystkie funkcjonalności wróciły do normy.
PRZYCZYNY AWARII
Na chwilę obecną przyczyny awarii są nieznane. Użytkownicy, którzy mieli okazję zobaczyć komunikat od Meta, zostali poinformowani o prowadzonych pracach nad przywróceniem pełnej funkcjonalności usług. Niestety, konkretne informacje dotyczące czasu, w jakim problemy zostaną rozwiązane, nie zostały podane.
REAKCJA META
Przed godziną 20:00 przedstawiciele Meta zapewnili, że są świadomi zaistniałej sytuacji i dokładają wszelkich starań, aby usunąć usterki. W oficjalnym oświadczeniu przeprosili użytkowników za wszelkie niedogodności, tworząc jednocześnie napięcie wśród tych, którzy czekają na dalsze wiadomości. Będziemy śledzić sytuację, w oczekiwaniu na wyjaśnienia dotyczące przyczyn i skali zaistniałych problemów.
Nie pozostaje nic innego, jak uzbroić się w cierpliwość i czekać na wieści z obozu Meta. Kto wie, może wkrótce poznamy przyczynę tej technologicznej katastrofy, a może tylko będziemy musieli pogodzić się z chwilową stagnacją w naszej cyfrowej komunikacji.