W poniedziałek, 16 grudnia, od wczesnych godzin porannych użytkownicy Platformy Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (PUE ZUS) zgłaszają poważne trudności z logowaniem. Awaria systemu to prawdziwe utrudnienie, które dotyka zarówno osoby fizyczne, jak i firmy, co generuje problemy w realizacji rozliczeń administracyjnych. ZUS zapewnił, że trwają intensywne prace mające na celu usunięcie problemów.
Rundka z problemami
Nie ma wątpliwości, że awaria PUE ZUS jest szczególnie dokuczliwa dla przedsiębiorców oraz płatników składek. Brak dostępu do platformy może prowadzić do opóźnień w rozliczeniach, co w czasach zwiększonej biurokracji wywołuje frustrację. Użytkownicy od rana napotykają irytujące komunikaty błędów, takie jak „Błąd komunikacji z serwerem. Spróbuj ponownie później” oraz „Przekierowanie do węzła krajowego…”.
Gdzie jest ZUS?
Problemy z zalogowaniem uniemożliwiają wielu użytkownikom wykonanie podstawowych zobowiązań, takich jak wysyłanie deklaracji składkowych (DRA) czy sprawdzanie statusu wniosków. W portalu Bankier.pl pojawiły się głosy niezadowolenia z zapytaniami typu „Nie mogę zalogować się do PUE ZUS” czy „Jak mam rozliczyć składki za listopad, skoro nie mogę się zalogować?”.
Potwierdzenie awarii
Serwis Downdetector.pl, monitorujący problemy z funkcjonowaniem usług internetowych, również potwierdził wystąpienie awarii, zauważając gwałtowny wzrost liczby zgłoszeń po godzinie 9:00. Rzecznik prasowy ZUS w rozmowie z Android.com.pl potwierdził, że trwa analiza źródła błędów, jednak na ten moment nie podano szczegółowych informacji o przewidywanym czasie rozwiązania problemu.
Tak więc, użytkownicy PUE ZUS muszą uzbroić się w cierpliwość i liczyć na szybką naprawę, aby uniknąć większych komplikacji w obowiązkach administracyjnych.