Kampania wyborcza przed zbliżającymi się wyborami nabiera tempa. Kandydaci najważniejszych partii politycznych, Karol Nawrocki i Rafał Trzaskowski, już ruszyli do akcji, starając się zdobyć serca Polaków. Nawrocki odwaga nie boi się wyzwań, prowadząc kampanię w piekarni, podczas gdy Trzaskowski stawia na targi. Który z nich zyskuje więcej sympatii? Bartosz Czupryk, specjaliści ds. wizerunku i marketingu politycznego, zauważa, że aktywność Nawrockiego przypomina podejście Andrzeja Dudy, podczas gdy Trzaskowski czasami traci na wizerunku z powodu swojej swobody.
NOWI I ZNANI Kandydaci
Karol Nawrocki, określany jako „bezpartyjny, obywatelski i niezależny”, staje w przeciwieństwie do dobrze znanego Rafała Trzaskowskiego. Kto zyska więcej poparcia w tej kampanijnej rywalizacji? Ekspert zauważa, że na razie żaden z kandydatów nie przedstawił całkowicie jasnego obrazu swojego programu. Warto jednak zwrócić uwagę na obie wpadki, które mogą wpłynąć na percepcję ich kampanii. Nawrocki zwraca na siebie uwagę raportem o „ciemnych stronach”, a Trzaskowski jest uwikłany w kontrowersje dotyczące współpracownika.
POLACY NIE ZNAJĄ NAKROCKIEGO
Niedawno przeprowadzona sonda uliczna przez „Fakt” ujawnia niepokojącą prawdę – Polacy nie znają Karola Nawrockiego. W obliczu tego wyzwania, prezes IPN musi znaleźć sposób, aby objąć swoich wyborców oraz ujawnić swoje wizje jako kandydata na prezydenta. Debiut Nawrockiego na Konwencji Obywatelskiej nie spotkał się z entuzjastycznym odbiorem i zdaniem niektórych ekspertów był niezbyt udany.
WIZERUNEK KANDYDATÓW
Czupryk zwraca uwagę, że Nawrocki, mimo swojego błędu, ma jeszcze czas na poprawę. Obecnie zaś uwaga skupia się na kontrowersjach związanych z jego osobą, w szczególności na relacjach z osobami z „półświatka”. Warto jednak zauważyć, że w początkowych etapach kampanii te kontrowersje mogą działać na jego korzyść, ponieważ nie posiada jeszcze negatywnego elektoratu, co potwierdza analogię do Andrzeja Dudy sprzed dziesięciu lat.
OBECNOŚĆ W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
Kampania Dudy opierała się na umiejętności zjednywania ludzi przez otwartość i ciepło. Nawrocki, choć stara się naśladować ten styl, wciąż zostaje w cieniu swojego rywala, Trzaskowskiego. Trudno mówić o wygranej z tak silnie zaaklimatyzowanym politykiem, jak Trzaskowski, który przez lata zbudował swoje poparcie. Nawrocki wykorzystuje media społecznościowe, pokazując swoją aktywność fizyczną i kontakt z potencjalnymi wyborcami. Mimo to, wciąż daleko mu do równości w rozpoznawalności z Trzaskowskim.
Ostatecznie, kampania Nawrockiego może okazać się wyzwaniem, jako że musi konkurować nie tylko z innym kandydatem, ale też z własnym wizerunkiem oraz społecznymi oczekiwaniami. Czy uda mu się przetrwać próbę czasu i zdobyć serca Polaków? Czas pokaże, ale niezaprzeczalnie droga będzie długa i wyboista.