Dzisiaj jest 22 listopada 2024 r.
Chcę dodać własny artykuł

Papieskie kremówki w pociągach PKP – wiceminister przedstawia koszty akcji społecznej

Ponad półtora roku po głośnej akcji rozdawania kremówek w pociągach PKP Intercity, opinia publiczna w końcu dowiedziała się, ile kosztowała ta kontrowersyjna promocja. Fundacja Grupy PKP, która umieściła swoje logo obok logotypów PKP, Wars oraz PKP Intercity na opakowaniach słodkości, wydatkowała na ten cel przeszło 87 tys. zł.

Koszty akcji promocyjnej

Jak poinformował wiceminister Piotr Malepszak w odpowiedzi na interpelację posłanki Ewy Kołodziej oraz grupy posłów Koalicji Obywatelskiej, Fundacja Grupy PKP na akcję upamiętniającą papieża Jana Pawła II, która miała miejsce 2 kwietnia 2023 roku, przeznaczyła łączną kwotę 87 073,20 zł. Przykładowo, WARS wydał wszystkie wyprodukowane kremówki, z których łącznie przygotowano 12 996 sztuk. Co cieszy, nie powstały żadne koszty związane z ich utylizacją, ponieważ wszystkie pysznosci trafiły do pasażerów.

Kontrowersje i komentarze

Od początku akcja budziła kontrowersje. W dniu rocznicy śmierci Jana Pawła II konduktorzy oraz kierownicy pociągów PKP Intercity, nosząc służbowe marynarki, mieli przypinki w barwach flagi Watykanu. Kremówki rozdawano pasażerom podróżującym pociągami Pendolino, jak również gościom na dworcu Warszawa Centralna. Cała sytuacja szybko wywołała lawinę komentarzy dotyczących sensu organizacji tego typu inicjatyw, a także jakości i transportu produktu.

Dla wielu osób fakt, że dostęp do informacji o kosztach akcji był długo ograniczony, wzbudzał dodatkowe kontrowersje. Sprawa trafiła nawet do sądu, gdy Fundacja Grupy PKP odmówiła udzielenia odpowiedzi na zapytanie jednej z pasażerek, która wnioskowała o szczegóły dotyczące wydatków promocyjnych w trybie informacji publicznej. Można więc powiedzieć, że nie tylko same kremówki, ale i cała otoczka akcji dostarczyły emocji i powodów do dyskusji.

Źródło/foto: Onet.pl
Archiwum prywatne

Już dziś dołącz do naszej społeczności i polub naszą stroną na Facebooku!
Polub na
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Przeczytaj również:

Artykuły minuta po minucie