Dzisiaj jest 20 stycznia 2025 r.
Chcę dodać własny artykuł

Nowa era transportu kolejowego: koniec epoki TLK

PKP Intercity ogłosiło, że likwidacja pociągów kategorii Twoje Linie Kolejowe (TLK) może nastąpić w latach 2027-2030. Obecnie w rozkładzie kursuje o osiem pociągów TLK mniej niż w poprzedniej edycji rozkładu.

Modernizacja taboru

W komunikacie przekazanym PAP, spółka podkreśliła, że nieustannie inwestuje w nowy oraz modernizowany tabor, który wzbogaca kategorię Intercity (IC). „Zwiększając dostępność nowoczesnych wagonów, wycofujemy najstarsze jednostki należące do TLK, które w miarę możliwości przeznaczamy do dalszej modernizacji” – zaznacono.

Wygaszanie kategorii TLK

PKP Intercity wyjaśnia, że wycofywanie najstarszych wagonów prowadzi do naturalnego wygaszania kategorii TLK. Połączenia obsługiwane dotąd przez TLK są systematycznie zamieniane na te realizowane w ramach IC. Ceny biletów w kategoriach TLK i IC są porównywalne.

Różnice w komforcie

Główna różnica między pociągami TLK a IC dotyczy komfortu podróży. W składach IC kursują nowe oraz zmodernizowane wagony, a także nowoczesne zespoły trakcyjne. „Pociągi kategorii IC wyposażone są w klimatyzację oraz wzmacniacze sygnału Wi-Fi. Pasażerowie mają również dostęp do gniazdek do ładowania telefonów i laptopów. Informacja pasażerska jest kluczowa, dlatego w pojazdach znajdują się wyświetlacze z informacjami o zbliżających się stacjach” – dodała spółka.

Statystyki i przyszłość

Aktualnie na trasach kursuje 46 pociągów TLK, podczas gdy w poprzednim rozkładzie było ich 54. Jednocześnie wzrosła liczba pociągów IC do 359, w porównaniu do 303 przed 15 grudnia 2024 roku. „Na podstawie istniejących i planowanych kontraktów, przewidujemy, że całkowita likwidacja TLK może nastąpić w latach 2027-2030” – podała spółka.

PKP Intercity, jako największy operator kolejowy w Polsce, zapewnia transport między dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi. W ubiegłym roku przewiozły one 78,5 miliona pasażerów, co stanowi wzrost o 15 proc. w porównaniu do roku 2022. Do 2030 roku planują zwiększenie tej liczby do niemal 90 milionów rocznie w ramach strategii „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”, która zakłada inwestycję 27 miliardów złotych w nowoczesny tabor i infrastrukturę.

Źródło/foto: Interia

O autorze:

Remigiusz Buczek

Piszę tu i tam, a bardziej tu. Zainteresowania to sport, polityka, nowe technologie.
Już dziś dołącz do naszej społeczności i polub naszą stroną na Facebooku!
Polub na
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Przeczytaj również:

Artykuły minuta po minucie