Dzisiaj jest 23 stycznia 2025 r.
Chcę dodać własny artykuł
Reklama

Niemieckie firmy wspierają TV Republikę? Kontrowersje wokół finansowania mediów Sakiewicza

Telewizja Republika wyróżnia się konsekwentną krytyką działań niemieckich, jednak paradoksalnie niemieckie marki pozostają jednymi z jej najważniejszych reklamodawców. To zaskakujące zjawisko potwierdził Rafał Ziemkiewicz, prominentny komentator stacji, który zasugerował, że Lidl i Kaufland nie mają się czego obawiać w kontekście politycznych sporów.

RETORSJE REKLAMOWE I KONTROWERSJALNE WYPOWIEDZI

W styczniu ubiegłego roku Telewizja Republika znalazła się pod ostrzałem krytyki z powodu kontrowersyjnych wypowiedzi Jana Pietrzaka i Marka Króla dotyczących imigrantów, co doprowadziło do decyzji niektórych firm o zaprzestaniu reklamowania się na antenie. Wśród pierwszych marek, które wycofały swoje reklamy, znalazły się IKEA oraz mBank. Nie wszyscy reklamodawcy jednak zdecydowali się na wycofanie, w tym także niemieckie przedsiębiorstwa.

FIRMY NIECZUJA STRACHU

W jednym z programów Ziemkiewicz wyraził swoje niezadowolenie z faktu, że wiele firm, w tym mBank i IKEA, zrezygnowało z obecności reklamowej w Telewizji Republika. Publicysta podkreślił, że wiele z tych marek jest przerażonych i obawia się konfliktu z rządem, podczas gdy niemieckie firmy od samego początku nie dołączyły do bojkotu. „Lidl czy Kaufland nie muszą się Tuska bać” – podkreślał komentator, wskazując na stabilną obecność niemieckich marek w programie.

NIEMIECKIE MARKE NA ANTENIE

W gronie reklamodawców Telewizji Republika znajdują się takie marki jak Silan, będący częścią koncernu Henkel, a także Lidl, Kaufland oraz Tchibo. Na antenie obecne są również produkty Nizoral, które są wytwarzane przez niemiecki koncern STADA. Te marki zdają się ignorować polityczne napięcia, przyciągając uwagę widzów bez względu na kontrowersje.

RAPORTY AUDIENCJI

Z danych Nielsen Audience Measurement, opublikowanych przez Wirtualne Media, wynika, że najpopularniejszą stacją telewizyjną w 2024 roku zostało TVP1, z udziałem 7,21 proc., co jest wynikiem o 0,47 proc. niższym niż w roku poprzednim. Drugie miejsce zajął Polsat, z rezultatem 6,72 proc. i spadkiem o 0,3 proc., a trzecie TVN, który z wynikiem 6,48 proc. poprawił swoją pozycję w rankingu, mimo spadku oglądalności o 5,81 proc.

TELEWIZJA REPUBLIKA DYNAMICZNIE ROŚNIE

Telewizja Republika zanotowała znaczący sukces, awansując na szóste miejsce w zestawieniu z wynikiem 3,90 proc. i ogromnym wzrostem oglądalności wynoszącym aż 1800 proc. To niewątpliwie jedno z najbardziej dynamicznych osiągnięć w polskim rynku medialnym ostatnich lat.

Źródło: wyborcza.biz/wirtualnemedia.pl

O autorze:

Remigiusz Buczek

Piszę tu i tam, a bardziej tu. Zainteresowania to sport, polityka, nowe technologie.
Już dziś dołącz do naszej społeczności i polub naszą stroną na Facebooku!
Polub na
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Przeczytaj również:

Artykuły minuta po minucie