Dacia Sandero będzie znacznie nowocześniejsza
Normy emisji spalin dają się we znaki wszystkim, od 2021 roku limit emisji CO2 dla aut osobowych będzie wynosił 95 g/km i producenci aut jeśli nie chcą płacić kar będą musieli się do nich przystosować. Niestety ofiarami takiej polityki są nie tylko najmocniejsze silniki, ale również te nieco przestarzałe korzystające jeszcze z pośredniego wtrysku paliwa. Dacia jako tani model korzysta właśnie z takich rozwiązań, dlatego Renault musiało coś wymyślić, jeśli marka miała nadal mieć rację bytu.
Poligonem doświadczalnym będzie model Sandero, który na rynku obecny jest już od 8 lat i wreszcie doczeka się nowej generacji z prawdziwego zdarzenia. Według informacji opublikowanych przez francuski serwis Largus, zmiany w konstrukcji będą bardzo istotne. Przestarzała płyta podłogowa zostanie zastąpiona przez platformę CMF-B, tą samą na bazie której powstaje najnowsze Clio. Dzięki temu Dacia Sandero nie tylko zyska dostęp do najnowszych technologii Renault, ale też poprawi swoje wyniki w testach zderzeniowych. Oczywiście trudno oczekiwać, aby model ten dostał wszystkie najnowsze rozwiązania, bo nadal kluczowa będzie tutaj cena.
To tylko zajawka artykułu.
Jeśli chcesz przeczytać całość kliknij TUTAJ.