Amerykanie jednak się wypowiedzieli i w ankiecie, Microsoft pokonał 921 konkurentów z 51 innych krajów. Firmy były oceniane pod względem podejścia do pracowników, klientów, społeczności, środowiska oraz udziałowców. Ten wybór może zaskakiwać, ale pamiętajmy o tym, że Amerykanie mają nieco inny punkt odniesienia. W amerykańskim społeczeństwie Google jest postrzegane jako „złodziej danych”, chociaż nie tak szeroko jak Facebook. Za Apple ciągnie się smród dzieciaków pracujących w fabrykach z Foxconna w Chinach. Natomiast w przypadku Microsoftu… co? Ani to już nie jest żaden monopolista, ani skostniały kolos. To fajna firma.
Organizacja non-profit, Just Capital zorganizowała badanie dla CNN, w którym zapytano 4 000 Amerykanów o to, jaka firma jest „najbardziej etyczna”. Kwestionariusz podzielono na kategorie pytań, w których znalazły się pytania otwarte i zamknięte. Wyszło na to, że Microsoft wypadł najlepiej i to właśnie ten gigant z Ameryki jest „najbardziej etyczny”. Cóż, w Ameryce nie mógł wygrać nikt inny.
To tylko zajawka artykułu.
Jeśli chcesz przeczytać całość kliknij TUTAJ.