Nowe torowisko zastąpi zdemontowaną, wysłużoną trasę tramwajową.
”
To ostatni etap przebudowy tzw. Górnego Tarasu Rataj. Wcześniej wyremontowana została trasa wzdłuż ulic Chartowo i Żegrze, a nowy odcinek torowiska wraz z pętlą powstał przy ul. Unii Lubelskiej. Trasa kórnicka jest istotnym elementem dla komunikacji w tej części miasta
” – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. ”
Prace przebiegają sprawnie i zgodnie z harmonogram – zarówno podziemne, związane z sieciami infrastruktury technicznej, jak i te przygotowawcze do budowy konstrukcji torowiska. Widoczne są też prace przy nowej pochylni przy przystanku na os. Tysiąclecia, a także przy nowym skrzyżowaniu na ul. Kaliskiej – fragmencie ringu Łacina
” – dodaje.
”
Przebudowa trasy kórnickiej była konieczna z uwagi na jej bardzo zły stan. Tramwaje kursowały tu z ograniczeniami prędkości ze względu na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa przejazdu pasażerom. Po zakończeniu prac miasto zyska nowoczesną trasę na wiele lat
” – wskazuje Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.
”
Tam, gdzie zdemontowano już stare torowisko, wykonawca buduje konstrukcję nowego. Jednocześnie trwa budowa fundamentów słupów trakcyjnych i nowej sieci. Wzdłuż torowiska od ul. Milczańskiej, a także w ul. Pleszewskiej powstaje kanalizacja deszczowa
” – mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
W ramach inwestycji torowisko i sieć trakcyjna zostaną wymienione na odcinku od ulicy Jana Pawła II do osiedla Lecha. ”
Zużyte elementy będą zastąpione nowymi, o odpowiednich parametrach technicznych. Poprawi to trwałość, stabilność i bezpieczeństwo trasy. Równocześnie ograniczona zostanie emisja drgań i hałasu wynikających z przejazdu tramwajów, co zwiększy komfort okolicznych mieszkańców”
– przypomina Bartosz Trzebiatowski, rzecznik ZTM.
Wykonawca przebuduje też przystanki „Kórnicka” (za ul. Jana Pawła II, przy centrum handlowym) i „Os. Tysiąclecia”. Natomiast przystanek Polanka zostanie zastąpiony przez dwa nowe: „Polanka” – bliżej przejścia w ciągu ul. Milczańskiej, a także „Łacina” – w rejonie nowych osiedli mieszkaniowych. ”
Wszystkie zostaną dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zmienią się również trasy rowerowe i ciągi piesze w rejonie inwestycji, m.in. zostaną dostosowane do nowych peronów przystankowych, schodów i pochylni
” – zapowiada rzecznik.