Dzisiaj jest 23 listopada 2024 r.
Chcę dodać własny artykuł

Na pierwszych odcinkach trasy kórnickiej kładą nowe torowisko. „Miasto zyska nowoczesną trasę na wiele lat”

Nowe torowisko zastąpi zdemontowaną, wysłużoną trasę tramwajową.



To ostatni etap przebudowy tzw. Górnego Tarasu Rataj. Wcześniej wyremontowana została trasa wzdłuż ulic Chartowo i Żegrze, a nowy odcinek torowiska wraz z pętlą powstał przy ul. Unii Lubelskiej. Trasa kórnicka jest istotnym elementem dla komunikacji w tej części miasta

” – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. ”

Prace przebiegają sprawnie i zgodnie z harmonogram – zarówno podziemne, związane z sieciami infrastruktury technicznej, jak i te przygotowawcze do budowy konstrukcji torowiska. Widoczne są też prace przy nowej pochylni przy przystanku na os. Tysiąclecia, a także przy nowym skrzyżowaniu na ul. Kaliskiej – fragmencie ringu Łacina

” – dodaje.



Przebudowa trasy kórnickiej była konieczna z uwagi na jej bardzo zły stan. Tramwaje kursowały tu z ograniczeniami prędkości ze względu na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa przejazdu pasażerom. Po zakończeniu prac miasto zyska nowoczesną trasę na wiele lat

” – wskazuje Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.



Tam, gdzie zdemontowano już stare torowisko, wykonawca buduje konstrukcję nowego. Jednocześnie trwa budowa fundamentów słupów trakcyjnych i nowej sieci. Wzdłuż torowiska od ul. Milczańskiej, a także w ul. Pleszewskiej powstaje kanalizacja deszczowa

” – mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

W ramach inwestycji torowisko i sieć trakcyjna zostaną wymienione na odcinku od ulicy Jana Pawła II do osiedla Lecha. ”

Zużyte elementy będą zastąpione nowymi, o odpowiednich parametrach technicznych. Poprawi to trwałość, stabilność i bezpieczeństwo trasy. Równocześnie ograniczona zostanie emisja drgań i hałasu wynikających z przejazdu tramwajów, co zwiększy komfort okolicznych mieszkańców”

– przypomina Bartosz Trzebiatowski, rzecznik ZTM.

Wykonawca przebuduje też przystanki „Kórnicka” (za ul. Jana Pawła II, przy centrum handlowym) i „Os. Tysiąclecia”. Natomiast przystanek Polanka zostanie zastąpiony przez dwa nowe: „Polanka” – bliżej przejścia w ciągu ul. Milczańskiej, a także „Łacina” – w rejonie nowych osiedli mieszkaniowych. ”

Wszystkie zostaną dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zmienią się również trasy rowerowe i ciągi piesze w rejonie inwestycji, m.in. zostaną dostosowane do nowych peronów przystankowych, schodów i pochylni

” – zapowiada rzecznik.

Już dziś dołącz do naszej społeczności i polub naszą stroną na Facebooku!
Polub na
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Przeczytaj również:

Artykuły minuta po minucie