Dzisiaj jest 19 września 2024 r.
Chcę dodać własny artykuł
Z policyjnych kronik
Z policyjnych kronik

Mężczyzna w wieku 54 lat padł ofiarą oszustwa, tracąc ponad 90 tysięcy złotych

Silna potrzeba ostrożności w obliczu rosnącej liczby oszustw bankowych staje się pilniejsza niż kiedykolwiek. Kiedy odbieramy telefon od kogoś, kto podaje się za pracownika banku i twierdzi, że nasze oszczędności są w niebezpieczeństwie, nasza czujność powinna być na najwyższym poziomie. Najlepszym rozwiązaniem jest natychmiastowe rozłączenie i samodzielne skontaktowanie się z naszą placówką, używając numerów dostępnych na oficjalnych stronach banku. Niestety, w ostatnich dniach otrzymaliśmy kolejne zgłoszenia dotyczące oszustw „na pracownika banku” i nie możemy tego lekceważyć.

SYTUACJA Z BRZEGU

Kilka dni temu do Komendy Powiatowej Policji w Brzegu zgłosił się 54-letni mężczyzna, który padł ofiarą oszustwa. Otrzymał telefon od mężczyzny, który rzekomo był pracownikiem banku. Oświadczył, że nieznany sprawca zyskał dostęp do jego konta bankowego, a jego pieniądze są zagrożone. Choć na początku mężczyzna podejrzewał oszustwo, po dłuższej rozmowie, fałszywy pracownik zdołał go przekonać do swojej wiarygodności. Podał instrukcje, jak zażegnać zagrożenie. Następnie „pracownik” przekazał sprawę do swojej rzekomej koleżanki, która miała zająć się zabezpieczeniem funduszy.

DRAMATYCZNA FINALS

W swojej naiwności poszkodowany postąpił zgodnie z ich zaleceniami i dokonał trzech przelewów, tracąc łączną sumę przekraczającą 90 000 zł. Gdy chciał zrobić kolejny przelew, okazało się, że środki zostały zablokowane. Zdesperowany zadzwonił na infolinię swojego banku, gdzie dowiedział się, że mógł paść ofiarą oszustwa. Tak przerażająca sytuacja powinna być dla nas przestrogą.

ZASADA OGRANICZONEGO ZAUFANIA

W obliczu tego typu incydentów, najważniejsze jest, aby nie ufać bezgranicznie i nie dać się ponieść presji czasu. Nie dajmy się zwieść oszustom, nawet jeśli ich głos na słuchawce brzmi przekonywująco. Zachowajmy zdrowy sceptycyzm. Gdy ktoś kontaktuje się z nami twierdząc, że pracuje w banku, najlepszą strategią pozostaje odłożenie słuchawki i odnalezienie oficjalnego numeru do naszego banku. Pamiętajmy, aby korzystać z informacji zamieszczonych na stronach internetowych instytucji finansowych. Nie pozwólmy, by nas oszukano.

Źródło: Polska Policja

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Przeczytaj również:

Artykuły minuta po minucie