Nieznany mężczyzna, podszywając się pod pracownika banku, oszukał małżeństwo, wyłudzając od nich kody BLIK. Następnie wykorzystał te informacje do dokonania wypłat z bankomatów. Cała sytuacja została zarejestrowana przez kamerę monitorującą, a policja teraz prosi o pomoc w ustaleniu tożsamości przestępcy.
Postępowanie w sprawie oszustwa
Jak poinformowali funkcjonariusze z Wydziału do Walki z Przestępczością Przeciwko Mieniu Komendy Stołecznej Policji, prowadzone jest postępowanie dotyczące tego incydentu. Sprawca stworzył fałszywą sytuację, w której przekonał małżeństwo, że ich oszczędności są w niebezpieczeństwie, co skłoniło ich do przekazania mu kodów BLIK.
Wypłaty z bankomatów
Oszust, posługując się uzyskanymi kodami, realizował wypłaty w dwóch miejscach: na Placu Mirowskim i przy ulicy Granicznej w Warszawie. Jego działania zostały udokumentowane na nagraniach z kamer.
Prośba o pomoc w identyfikacji
Policjanci z Śródmieścia opublikowali wizerunek podejrzewanego mężczyzny i apelują do osób, które mogą mieć jakiekolwiek informacje na jego temat, o kontakt. Można dzwonić pod numer 47 723 83 92 lub całodobowo pod numer 47 723 91 50, podając znak sprawy KRP-PM-I-402/24. Istnieje również możliwość przesłania informacji drogą mailową na adres: [email protected].
Bezpieczeństwo w bankowości
Oszustwa metodą „na pracownika banku” pozostają wciąż powszechnym zjawiskiem. Banki regularnie przypominają, że autentyczni pracownicy nigdy nie proszą o ujawnienie kodów BLIK ani danych do logowania w bankowości internetowej. Warto także znać metody weryfikacji tożsamości pracownika banku, aby uniknąć oszustw.
Źródło/foto: Interia