Yoshitaka Amano – Życiorys
Yoshitaka Amano to japoński rysownik i grafik, znany głównie z pracy nad postaciami do gier stworzonych przez Square Enix. Jego przygoda z rysowaniem rozpoczęła się w dzieciństwie, kiedy to rysował na dużych arkuszach papieru. W wieku 15 lat, w 1967 roku, dołączył do Tatsunoko Productions, gdzie pracował nad postaciami do popularnych anime, takich jak Gatchaman i Time Bokan.
W latach 1983–1987 zdobył czterokrotnie nagrodę Seiun w kategorii „sztuka”. W 1984 roku, we współpracy z Mamoru Oshii, stworzył anime Angel’s Egg i wydał swój pierwszy artbook, Maten. W 1987 roku rozpoczął współpracę z firmą Square, co zaowocowało jego pracą nad serią gier Final Fantasy, która przyniosła mu międzynarodową sławę.
W 1997 roku Amano założył własne studio w Nowym Jorku, a w tym samym roku zorganizował wystawę THINK LIKE AMANO. Rok później stworzył szkice do krótkometrażowego filmu 3D/2D, 1001 Nocy. W 2000 roku zilustrowana przez niego powieść Neila Gaimana, The Sandman: The Dream Hunters, zdobyła nagrody Hugo i Eisnera. Na początku 2010 roku założył Studio Daveloka.
Praca w grach wideo
- Ilustrator serii Final Fantasy
- Concept-art serii Front Mission
- El Dorado Gate (Dreamcast)
- Kartia: World of Fate (Sony PlayStation)
Prace w mandze
- Chimera
- Elektra and Wolverine: The Redeemer
- Genji
- Guin Saga
- Rampo
- The Sandman: The Dream Hunters
- Vampire Hunter D
Twórczość w anime
- Amon Saga
- Angel’s Egg
- Casshan
- G-Force
- Starzan
- Tekkaman: The Space Knight
- Time Bokan
- Vampire Hunter D
- W Królestwie Kalendarza
- Wojna planet
- Yattaman
Bibliografia
Więcej informacji o Yoshitakim Amano można znaleźć w bazie Anime News Network.