„`html
Trasa Siekierkowska
Trasa Siekierkowska to kluczowa arteria szybkiego ruchu w Warszawie, łącząca lewobrzeżną i prawobrzeżną część miasta. Jest częścią Obwodnicy Etapowej Warszawy.
Historia
Plany budowy mostu Siekierkowskiego sięgają przed II wojną światową. W latach 70. XX wieku, wraz z rozwojem Ursynowa, zidentyfikowano potrzebę poprawy komunikacji w tym regionie. Projekt nowej trasy został wpisany do planu zagospodarowania przestrzennego w 1982 roku, a w 1986 rozpoczęto prace projektowe.
Budowa rozpoczęła się 1 marca 2000 roku, a całość podzielono na sześć etapów. Pierwszy fragment, obejmujący most Siekierkowski oraz połączenie z ul. Czerniakowską, oddano do użytku 21 września 2002 roku. Chociaż planowane zakończenie budowy przypadało na początek 2006 roku, ostatecznie zakończono ją w czerwcu 2007. Węzeł „Marsa” został ukończony w 2010 roku.
Trasa łączy węzeł komunikacyjny przy ulicach Czerniakowskiej i Witosa na Mokotowie z skrzyżowaniem ulic Ostrobramskiej, Marsa i Płowieckiej w dzielnicy Wawer.
- aleja Józefa Becka
- most Siekierkowski
- al. gen. B. Wieniawy-Długoszowskiego
Od 2014 do 2021 roku trasa była częścią drogi krajowej nr 2 i trasy europejskiej E30. W lutym 2023 roku, na mocy nowego zarządzenia, zmieniono jej kategorię na drogę wojewódzką, a następnie powiatową.
Konstrukcja
Trasa Siekierkowska na lewym brzegu Wisły zbudowana jest na estakadach i nasypach, oferując po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, z chodnikami i drogami rowerowymi na poziomie dolnym. Na długich odcinkach zabezpieczona jest ekranami dźwiękochłonnymi, a w niektórych miejscach przewidziano lokalne skrzyżowania. Po prawej stronie rzeki trasa jest zbudowana na ziemnym nasypie.
Linki zewnętrzne
- O Trasie na Warszawikii
- Węzeł Czerniakowska – w trakcie budowy
- Węzeł „Czerniakowska bis” – węzeł z projektowaną al. Polski Walczącej
„`