Reklama
Dzisiaj jest 10 stycznia 2025 r.
Chcę dodać własny artykuł
Reklama
Reklama
Reklama

Trakcja wielokrotna

Trakcja Wielokrotna

Trakcja wielokrotna to system, w którym pojedyncze pojazdy trakcyjne są połączone ze sobą za pomocą sprzęgu mechanicznego oraz pneumatycznego. Pozwala to na efektywne zarządzanie ruchem i zwiększenie wydajności transportu szynowego.

Reklama

W elektrycznych zespołach trakcyjnych, sterowanie elektryczne odbywa się za pomocą sprzęgu samoczynnego systemu Scharfenberga. W większości lokomotyw stosuje się połączenie realizowane przez trzy kable. Taki system jest również szeroko wykorzystywany w tramwajach oraz w metrze.

W przypadku sterowania hamulcem pneumatycznym jednostek zależnych, proces polega na przestawieniu zaworu sterującego w położenie neutralne, co umożliwia synchronizację hamowania.

Reklama

Podsumowanie

  • Trakcja wielokrotna łączy pojazdy trakcyjne mechanicznie i pneumatycznie.
  • Sterowanie elektryczne w zespołach trakcyjnych realizowane jest poprzez system Scharfenberga lub kable.
  • System ten jest powszechnie stosowany w tramwajach i metrze.
  • Sterowanie hamulcem pneumatycznym polega na neutralizacji zaworu sterującego.

Przypisy

Kategoria: Transport szynowy

Reklama
Reklama