Trakcja Wielokrotna
Trakcja wielokrotna to system, w którym pojedyncze pojazdy trakcyjne są połączone ze sobą za pomocą sprzęgu mechanicznego oraz pneumatycznego. Pozwala to na efektywne zarządzanie ruchem i zwiększenie wydajności transportu szynowego.
W elektrycznych zespołach trakcyjnych, sterowanie elektryczne odbywa się za pomocą sprzęgu samoczynnego systemu Scharfenberga. W większości lokomotyw stosuje się połączenie realizowane przez trzy kable. Taki system jest również szeroko wykorzystywany w tramwajach oraz w metrze.
W przypadku sterowania hamulcem pneumatycznym jednostek zależnych, proces polega na przestawieniu zaworu sterującego w położenie neutralne, co umożliwia synchronizację hamowania.
Podsumowanie
- Trakcja wielokrotna łączy pojazdy trakcyjne mechanicznie i pneumatycznie.
- Sterowanie elektryczne w zespołach trakcyjnych realizowane jest poprzez system Scharfenberga lub kable.
- System ten jest powszechnie stosowany w tramwajach i metrze.
- Sterowanie hamulcem pneumatycznym polega na neutralizacji zaworu sterującego.
Przypisy
Kategoria: Transport szynowy