Informacje ogólne
Syberia II to gra przygodowa stworzona przez Benoîta Sokala, wydana 29 marca 2004 roku na platformy Windows, Xbox oraz PlayStation 2. Gra wykorzystuje silnik Virtools Engine 3.0 i jest przeznaczona dla graczy powyżej 3. roku życia (PEGI 3+).
Fabuła
W Syberia II gracz wciela się w prawniczkę, która obiecuje przewieźć Hansa Voralberga do mitycznej Syberii. Podczas podróży towarzyszy jej automat – maszynista Oskar, a także spotyka różnorodne postacie, takie jak rzezimieszki Iwan i Igor, pułkownik Emeliow, dziewczynkę Malkę oraz zwierzę Juki.
Rozgrywka
Gra jest interaktywną przygodą typu wskaż i kliknij, z widokiem trzecioosobowym. Gracz zbiera przedmioty oraz dokumenty, które są przechowywane w ekwipunku. Zagadki są bardziej złożone niż w poprzednich częściach, wymagając od gracza logicznego myślenia oraz umiejętności rozwiązywania problemów.
Tworzenie gry
Zapowiedź Syberii II miała miejsce 14 października 2002 roku, a gra miała premierę w 2004 roku po opóźnieniach. Wersja demonstracyjna została udostępniona 1 marca 2004 roku. Silnik gry, oprócz wizualizacji płatków śniegu i śladów stóp, charakteryzuje się wyższą wydajnością niż w pierwszej odsłonie. Fabuła została w dużej mierze stworzona podczas prac nad pierwszą częścią serii.
Oceny
- GOL: 8,5/10
- GSpot: 7,8/10
- GameZone: 8/10
- IGN: PC: 8,6/10; Xbox: 8,4/10; PS2: 8,4/10
- MC: PC: 80/100
Linki zewnętrzne
Kategorie
- Gry typu wskaż i kliknij
- Gry na platformę Windows
- Gry na platformę Xbox
- Gry na platformę PlayStation 2
- Gry komputerowe w konwencji steampunku