Sid Meier – Krótkie wprowadzenie
Sid Meier, właściwie Sidney K. Meier, to kanadyjski programista i projektant gier komputerowych, urodzony 24 lutego 1954 roku w Sarnii. Jest współzałożycielem oraz dyrektorem kreatywnym Firaxis Games.
Kariera
W 1982 roku Meier założył firmę MicroProse wraz z Billem Stealeyem. W MicroProse stworzył grę Civilization, z którą jest najbardziej kojarzony, mimo że zaprojektował jedynie pierwszą odsłonę. Po wykupieniu firmy przez Spectrum HoloBytes i redukcjach kadrowych, Meier opuścił MicroProse i w 1996 roku założył Firaxis Games z Jeffem Briggsem. Firaxis kontynuuje produkcję gier związanych z serią Civilization oraz innymi projektami Meiera.
Meier zdobył patent na system muzyki w czasie rzeczywistym, wykorzystywany w grze C.P.U. Bach. W 1999 roku został uhonorowany członkostwem w Galerii Sław Akademii Nauk i Sztuk Interaktywnych.
Nie zawsze był głównym projektantem gier z jego nazwiskiem; wśród innych projektantów byli Brian Reynolds, Jeff Briggs i Soren Johnson. W 2000 roku prace nad grą o dinozaurach zostały wstrzymane z powodu braku satysfakcjonującej mechaniki rozgrywki.
W 2008 roku Meier otrzymał nagrodę Lifetime Achievement Award na Games Developers Conference.
Życie prywatne
Sid Meier mieszka w Cockeysville w stanie Maryland ze swoją żoną Susan i synem Ryanem, których poznał w lokalnym kościele.
Nawiązania do Sida Meiera w grach
- W Civilization i Civilization III jako doradca naukowy gracza.
- W Civilization IV jego trójwymiarowy model instruuje gracza w samouczku.
- W Alpha Centauri istnieje frakcja „Firaxis” z Meierem jako liderem.
- W XCOM: Enemy Unknown Meier jest jednym z ukrytych żołnierzy.
Wybrane gry
- Spitfire Ace (1982)
- Civilization (1991)
- Civilization II (1996)
- Alpha Centauri (1999)
- Civilization III (2001)
- Civilization IV (2005)
- Civilization V (2010)
- Civilization VI (2016)
- Civilization VII (2025, w planach)