Rocket Jumping
Rocket jumping to technika stosowana w strzelankach pierwszoosobowych, polegająca na wystrzeleniu pocisku z wyrzutni rakiet w ziemię lub ścianę, a następnie skoku w tym samym czasie. Dzięki wybuchowi pocisku gracz może osiągnąć duże wysokości oraz pokonywać znaczne odległości, co umożliwia dotarcie do trudno dostępnych miejsc.
Choć technika ta zazwyczaj powoduje obrażenia, w wielu grach umiejętne jej wykorzystanie skutkuje minimalnymi stratami zdrowia i znacznym odrzutem. W tytułach, gdzie obrażenia zadawane są tylko przeciwnikom, gracze mogą także używać rocket jumpingu do podnoszenia innych członków drużyny.
Rocket jumping jest popularny w grach profesjonalnych oraz w speedrunningu. Przykładem jest gra Quake III: Arena, w której niektóre boty również stosują tę technikę.
Podsumowanie
- Technika: Rocket jumping
- Rodzaj gier: Strzelanki pierwszoosobowe
- Efekt: Skok na dużą wysokość i pokonywanie dalekich dystansów
- Obrażenia: Zazwyczaj występują, ale mogą być minimalne
- Zastosowanie: Główne w grach zawodowych i speedrunningu