Dzisiaj jest 25 stycznia 2025 r.
Chcę dodać własny artykuł
Reklama

Przymus ruchomy

Chcę dodać własny artykuł

Przymus ruchomy

Przymus ruchomy (ang. „entry shifting squeeze”) to technika w grze w brydża, w której rozgrywający posiada co najmniej dwie karty w kolorze karty prowadzącej. Działania rozgrywającego są uzależnione od zrzutek obrońcy, co pozwala na dalszą komunikację w przymusie.

Ilustracja przymusu ruchomego

Przykład przymusu ruchomego można zobrazować w następujący sposób:

  • Rozgrywający posiada karty: ♠ 5 4, ♥ -, ♦ -, ♣ A 7
  • Obrońcy mają karty: ♠ A K, ♠ 8, ♥ A K, ♥ -, ♦ -, ♦ 42, ♣ -, ♣ D
  • Ostatni obrońca: ♠ -, ♥ 7 6, ♦ -, ♣ K 6

W tym przypadku przymus ruchomy jest formą przymusu atutowego, gdzie atutem są trefle. Rozgrywający gra króla trefl, a w zależności od reakcji obrońców, może wykorzystać różne strategie.

Strategie w przymusie ruchomym

Możliwe ruchy rozgrywającego w odpowiedzi na zrzuty obrońcy obejmują:

  • Jeśli obrońca W odrzuci kiera, rozgrywający przebija kier w dziadku, wraca do ręki przebitką pik.
  • Jeśli obrońca W pozbędzie się pika, rozgrywający przejmuje króla trefl asem, przebija w ręce pika i wchodzi do dziadka przebitką kier.

Przymus ruchomy jest zatem efektywną strategią w grze, pozwalającą na kontrolowanie sytuacji na stole oraz uzyskiwanie przewagi nad obrońcami.