„Pro-Test” – Miesięcznik Konsumencki w Polsce
„Pro-Test” jest jedynym aktualnie wydawanym miesięcznikiem konsumenckim w Polsce. Jego historia sięga lat 80., kiedy to powstało pierwsze czasopismo konsumenckie „VETO Tygodnik Każdego Konsumenta”, które ukazywało się w latach 1983–1990. Wydawane przez Andrzeja Nałęcza-Jaweckiego, „VETO” zyskało reputację dzięki skutecznym działaniom na rzecz ochrony interesów konsumentów.
Kolejnym ważnym czasopismem był miesięcznik „Konsument”, powstały we współpracy z Federacją Konsumentów. Od 2001 roku publikowany jest „Świat Konsumenta”, który obecnie funkcjonuje jako „Pro-Test”. Czasopismo skierowane jest do konsumentów z wykształceniem średnim i wyższym, głównie mieszkańców dużych i średnich miast, a także kadry kierowniczej.
Zakres Działalności
„Pro-Test” publikuje testy porównawcze różnych produktów, takich jak:
- żywność
- kosmetyki
- sprzęt AGD/RTV
Badania są przeprowadzane przez laboratoria Unii Europejskiej, co zapewnia ich wysoką jakość i rzetelność.
Współpraca i Misja
Czasopismo współpracuje z następującymi organizacjami:
- Fundacją Warentest – wydawcą niemieckiego „Testu”, największego europejskiego czasopisma konsumenckiego
- Federacją Konsumentów – dostarczającą porady konsumenckie i wyniki testów
- Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
„Pro-Test” informuje konsumentów o produktach, które mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia oraz tych, które spełniają światowe normy jakości.
Linki Zewnętrzne
„Pro-Test” to istotne źródło informacji dla polskich konsumentów, które pomaga w podejmowaniu świadomych decyzji zakupowych.