Reklama
Dzisiaj jest 10 stycznia 2025 r.
Chcę dodać własny artykuł
Reklama
Reklama
Reklama

POSM

POS i POSM

POS (ang. point of sale), czyli materiały stymulujące sprzedaż (POSM), to różnorodne nośniki reklamy typu BTL, które mają na celu zwiększenie sprzedaży poprzez atrakcyjne prezentowanie produktów w miejscach sprzedaży.

Reklama

Zalety materiałów POS

  • Dotarcie do masowego odbiorcy: Materiały POS mogą być umieszczane w miejscach o dużym natężeniu ruchu, takich jak centra handlowe czy stacje benzynowe.
  • Wzrost rozpoznawalności marki: Regularny kontakt klientów z materiałami POS zwiększa ich skłonność do wyboru danej marki podczas zakupów.
  • Niższe koszty: Koszty materiałów POS są zazwyczaj niższe niż reklama telewizyjna czy radiowa.

Wady materiałów POS

Mimo licznych zalet, materiały POS mają również swoje wady. Krytycy wskazują na:

  • Zaśmiecanie przestrzeni publicznej: Duża liczba reklam może negatywnie wpływać na estetykę miejskiego krajobrazu.
  • Przytłoczenie klientów: Natłok informacji może powodować zagubienie i utrudniać odnalezienie istotnych komunikatów.

Rodzaje materiałów POS

Materiały POS dzielą się na trwałe i miękkie:

Reklama
  • Miękkie: Tanie rozwiązania z papieru i kartonu.
  • Trwałe: Elementy wykonane z plastiku, metalu, np. kasetony, regały.

Przykłady materiałów POS obejmują:

  • Counter card (stojaki na ulotki)
  • Wobbler (reklama ruchoma)
  • Naklejki
  • Hanger (wiszące materiały z logo)
  • Makiety powiększonego produktu
  • Broszury o produkcie
  • Lightbox (reklama podświetlana)
  • Infokiosk (interaktywny POSM)
  • Checkout (strefa przykasowa)

Organizacja branżowa

Największą organizacją branżową jest POPAI, która zrzesza firmy związane z marketingiem w punktach sprzedaży.

Reklama

Linki zewnętrzne

Reklama