PMPG Polskie Media SA
PMPG Polskie Media SA to firma zajmująca się działalnością wydawniczą i marketingową. Jest wydawcą tygodnika „Wprost” oraz strategicznym inwestorem w spółce Orle Pióro, która publikuje tygodnik „Do Rzeczy”. Od stycznia 2006 roku spółka jest notowana na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.
Historia
Firma została założona w 1997 roku przez Michała M. Lisieckiego, który uruchomił magazyn studencki „?dlaczego”. Początkowo działalność koncentrowała się na usługach promocyjnych na uczelniach, ale z czasem rozszerzono ją o agencję Point Promotion, która później zmieniła nazwę na BTL Point Group. PMPG rozwijało również portfolio mediów, nabywając kolejne tytuły prasowe i serwisy internetowe.
W 2006 roku PMPG nabyła od funduszu Barrings magazyn „Machina”, a w 2007 roku miesięcznik „Film” od grupy Hachette Filipacchi, który został zamknięty w 2013 roku. W 2009 roku spółka zdobyła 80% udziałów w AWR Wprost, a relaunch tygodnika przyniósł uznanie w branży.
W 2011 roku firma uzyskała licencję na wydanie polskiej edycji magazynu Bloomberg Businessweek, który wydawano od września 2011 do października 2012. W grudniu 2012 roku podpisano umowę inwestycyjną z Pawłem Lisickim na wydanie nowego tygodnika, którego pierwszy numer trafił do kiosków 25 stycznia 2013 roku.
Obecnie PMPG jest wydawcą tygodnika „Wprost” oraz serwisu Wprost.pl, a także inwestorem w tygodniku „Do Rzeczy”. Dodatkowo prowadzi agencję Nano Marketing Services, zajmującą się zintegrowaną komunikacją marketingową.
W listopadzie 2014 roku nastąpiła zmiana nazwy Platformy Mediowej Point Group SA na PMPG Polskie Media SA.
Portfolio grupy
- „Wprost” – tygodnik społeczno-polityczny
- „Do Rzeczy” – tygodnik społeczno-polityczny
- Distribution Point Group – departament usług dystrybucyjnych i logistycznych
- Agencja reklamowa NANO Marketing Services
Przypisy
Kategoria: Polskie przedsiębiorstwa mediowe
Kategoria: Polskie wydawnictwa z siedzibą w Warszawie
Kategoria: Spółki notowane na GPW w Warszawie