Dzisiaj jest 16 stycznia 2025 r.
Chcę dodać własny artykuł

Philip Kotler

Philip Kotler – Wybitny Ekonomista i Ekspert w Dziedzinie Marketingu

Philip Kotler, urodzony 27 maja 1931 roku w Chicago, jest amerykańskim ekonomistą i honorowym profesorem Katedry Marketingu Międzynarodowego w Kellogg School of Management na Northwestern University. Uczelnia ta jest uznawana za jedną z wiodących instytucji biznesowych na świecie, specjalizującą się w marketingu.

Działalność Naukowa

Kotler jest autorem wielu podręczników z zakresu marketingu, z których najbardziej znaną pozycją jest Marketing Management, uważana za kluczową lekturę dla studentów tego kierunku. Ukończył studia na Uniwersytecie Chicagowskim oraz uzyskał doktorat w Massachusetts Institute of Technology (MIT), obie prace dotyczą ekonomii.

Poprzez swoją firmę konsultingową, Kotler Marketing Group (KMG), doradza międzynarodowym korporacjom, takim jak IBM, Michelin czy General Electric, w zakresie strategii marketingowych i organizacji działań marketingowych. Prowadzi również seminaria na całym świecie dotyczące zarządzania marketingowego. W 1998 roku został uhonorowany tytułem doktora honoris causa przez Akademię Ekonomiczną w Krakowie.

Tytuły Doktora Honoris Causa

  • Uniwersytet w Sztokholmie
  • Universität Zürich, 1990
  • Athens University of Economics and Business, 1995
  • DePaul University, 1988
  • Akademia Ekonomiczna w Krakowie
  • HEC Paris
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Wiedniu
  • Budapest University of Economic Science and Public Administration
  • Academia de Studii Economice, Bukareszt
  • Akademia Mohylańska w Kijowie
  • Universidad Católica de Santo Domingo, 1997
  • Uniwersytet Bukareszteński, 2012

Wybrane Publikacje

  • Principles of Marketing, 11/E (2006, współautor: Gary Armstrong)
  • Marketing Management, 12/E (2006, współautor: Kevin Lane Keller)
  • Kotler on Marketing: How to Create, Win, and Dominate Markets (1999)
  • Marketing Management: An Asian Perspective (1998)
  • Marketing for Hospitality and Tourism (1995)

Linki Zewnętrzne

Kotler ma znaczący wpływ na rozwój teorii marketingu i jego praktycznego zastosowania na całym świecie, a jego prace są uznawane za fundamenty współczesnego marketingu.