Dzisiaj jest 18 stycznia 2025 r.
Chcę dodać własny artykuł

Nowy Dzień (dziennik)

„`html

Nowy Dzień

Nowy Dzień był ogólnopolskim dziennikiem wydawanym przez Agora S.A. w latach 2005-2006. Redaktorem naczelnym był Jerzy Wójcik. Celem gazety było połączenie cech dziennika opinii z tabloidem.

Wydania i sprzedaż

Dziennik ukazywał się sześć dni w tygodniu, od poniedziałku do soboty. W czwartkowym numerze dołączano program telewizyjny. Pierwszy numer został wydany 14 listopada 2005 roku w cenie 1 zł, z nakładem wynoszącym 812 180 egzemplarzy i sprzedażą na poziomie 398 813 egzemplarzy.

W 2005 roku średnie miesięczne rozpowszechnianie płatne wyniosło 189 300 egzemplarzy, a w 2006 roku spadło do 153 987 egzemplarzy. Zarząd Agory podjął decyzję o zakończeniu wydawania gazety w lutym 2006 z powodu niewystarczającego udziału w rynku.

Konflikt medialny

W trakcie przygotowań do uruchomienia gazety, Andreas Wiele z Axel Springer ostrzegał przed wprowadzeniem nowego tytułu, argumentując, że istnienie dwóch tabloidów jest niemożliwe i szkodliwe dla „Gazety Wyborczej”. W 2007 roku Sąd Gospodarczy w Warszawie orzekł, że stwierdzenie Wiele’a było groźbą, naruszającą prawo konkurencji. Koncern został zobowiązany do przeprosin oraz zapłaty 100 tys. zł na rzecz cmentarza na Powązkach.

Podsumowanie

„Nowy Dzień” był próbą wprowadzenia nowego tytułu na rynek prasowy w Polsce, jednak z powodu spadającej sprzedaży oraz konfliktów z konkurencją, zakończył działalność po niespełna czterech miesiącach. Mimo ambitnych planów, nie udało się osiągnąć założonych celów sprzedażowych.

„`