Reklama
Dzisiaj jest 10 stycznia 2025 r.
Chcę dodać własny artykuł
Reklama
Reklama
Reklama

Nie (tygodnik)

„`html

Reklama

Historia i działalność

Tygodnik „Nie” został założony przez Jerzego Urbana w 1990 roku. Znany jest z ostrej publicystyki, satyry oraz kontrowersyjnych ilustracji. W 2017 roku średnia sprzedaż wyniosła około 26 tysięcy egzemplarzy. Pismo jest dostępne także w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, a jego popularność wzrosła dzięki kanałowi na YouTube, gdzie publikowane są treści satyryczne z udziałem Urbana.

W każdej edycji tygodnika znajdują się stałe rubryki, takie jak:

Reklama
  • Tydzień z głowy
  • Dialogi dam w drodze do kościoła
  • Wieści z kruchty
  • Wieści gminne i inne
  • Listonosz doniósł
  • Z czarnej dupy się wyrwało
  • Blog wszystkich świętych
  • Trybuna ludzi
  • Słówka półgłówka

W każdym numerze znaleźć można również felietony Jerzego Urbana.

Redaktorzy naczelni

Pierwszym redaktorem naczelnym był Jerzy Urban. Po jego śmierci w październiku 2022 roku, pozostawiono go jako redaktora naczelnego do maja 2023, kiedy to Waldemar Kuchanny objął to stanowisko. Niestety, Kuchanny zmarł w lipcu 2024, a nową redaktor naczelną została Agnieszka Wołk-Łaniewska, co ogłoszono 9 sierpnia 2024 roku.

Profil redakcyjny

Tygodnik „Nie” ma charakter lewicowy, antyprawicowy i antyklerykalny. Krytycznie ocenia polską rzeczywistość po 1989 roku, zwłaszcza działania rządów z obozu postsolidarnościowego oraz Kościoła katolickiego. Grafikami tygodnika są m.in. Włodek Kierus, Krzysztof Olejnik oraz Ryszard Marek Groński.

Ruch Społeczny „NIE”

W latach 90. i wczesnych 2000. przy tygodniku działało stowarzyszenie Ruch Społeczny Niezależna Inicjatywa Europejska „NIE”, które wprowadziło do Sejmu RP Piotra Gadzinowskiego z listy Sojuszu Lewicy Demokratycznej, pełniącego funkcję prezesa stowarzyszenia w latach 1991–2005.

„`

Reklama
Reklama