Nagroda im. Bolesława Michałka
Nagroda im. Bolesława Michałka, przyznawana od 1997 roku przez miesięcznik „Kino”, wyróżnia najlepszą polską książkę o filmie w danym roku.
Laureaci
- 1997: Jerzy Maśnicki i Kamil Stepan – PLEOGRAF – Słownik biograficzny filmu polskiego 1896–1939
- 1998: Ryszard Kluszczyński – Obrazy na wolności. Studia z historii sztuk medialnych
- 1999: Tadeusz Szczepański – Zwierciadło Bergmana
- 2000: Mirosław Przylipiak – Poetyka kina dokumentalnego
- 2001: Mariola Jankun-Dopartowa – Gorzkie kino Agnieszki Holland
- 2002: Alina Madej – Kino. Władza. Publiczność. Kinematografia polska w latach 1944–1949
- 2003: Maria Kornatowska – Fellini
- 2004: Tadeusz Sobolewski – Za duży blask. O kinie współczesnym
- 2005: Iwona Kurz – Twarze w tłumie
- 2006: Rafał Marszałek – Kino rzeczy znalezionych
- 2007: Iwona Sowińska – Polska muzyka filmowa 1945–1968
- 2008: Konrad Klejsa – Filmowe oblicza kontestacji
- 2009: Adam Garbicz – Kino, wehikuł magiczny. Podróż piąta 1974–81
- 2010: Alicja Helman – Odcienie czerwieni. O filmowej twórczości Zhanga Yimou
- 2011–12: Tadeusz Lubelski – Historia niebyła kina PRL
- 2013: Piotr Zwierzchowski – Kino nowej pamięci. Obraz II wojny światowej w kinie polskim lat 60.
- 2014–15: Karolina Kosińska – Androgyn. Tożsamość, tęsknota, pragnienie
- 2016: Dorota Karaś – Cybulski. Podwójne salto
- 2017: Paweł Mościcki – Chaplin. Przewidywanie teraźniejszości
- 2018–2019: Justyna Jaworska – „Piękne widoki, panowie, stąd macie”. O kinie polskiego sockonsumpcjonizmu
- 2020–2021: Miłosz Stelmach – Przeczucie końca. Modernizm, późność i polskie kino
- 2022: Sebastian Jagielski – Przerwane emancypacje: polityka ekscesu w kinie polskim lat 1968-1982
- 2023: Patrycja Włodek – Wszystko noir?. O inspiracjach i wariantach – życie po życiu filmu noir