Spis lokalizacji w Opowieściach z Narnii
W poniższym zestawieniu przedstawiono kluczowe lokalizacje z serii „Opowieści z Narnii”, wraz z oznaczeniem, w której części pojawiają się:
- LCISS – Lew, czarownica i stara szafa
- KK – Książę Kaspian
- PWDŚ – Podróż „Wędrowca do Świtu”
- SK – Srebrne krzesło
- KIJC – Koń i jego chłopiec
- SC – Siostrzeniec czarodzieja
- OB – Ostatnia bitwa
Główne lokalizacje
- Alambil – narnijska planeta, która co 200 lat wchodzi w koniunkcję z Tarvą.
- Archenlandia – kraina na południe od Narnii, ze stolicą w Anward.
- Bernstead – miasteczko na wyspie Awra, siedziba barona Berna (PWDŚ).
- Bezsłoneczne Morze – morze w Królestwie Otchłani, zalane przez zaklęcia Zielonej Czarownicy.
- Bizm – Prawdziwa Otchłań, miejsce z ziemistymi i salamandrowymi krajami.
- Ciemna Wyspa – wyspa, gdzie sny stają się rzeczywistością (PWDŚ).
- Charn – równoległy świat rządzony przez Białą Czarownicę Jadis.
- Dorn – największa z Samotnych Wysp, z stolicą Narrowhaven.
- Ettinsmoor – kraina dzikich olbrzymów na północy Narnii (SK).
- Ker-Paravel – stolica Narnii, położona nad Wschodnim Oceanem.
- Królestwo Otchłani – podziemna kraina, gdzie znajdowało się Bezsłoneczne Morze (SK).
- Kalormen – kraj na południe od Narnii, ze stolicą Taszbaan (KIJC).
- Wielka Puszcza – las w Narnii, w pobliżu Kopca Aslana.
- Zamek Miraza – zamek wuja Księcia Kaspiana, na południu od Zamku Białej Czarownicy.
Podsumowanie
Seria „Opowieści z Narnii” zawiera wiele różnorodnych lokalizacji, które odgrywają kluczową rolę w fabule. Od mistycznych planet po podziemne krainy, każda z tych lokalizacji przyczynia się do bogactwa i złożoności uniwersum Narnii. Wiele z nich, jak Ker-Paravel czy Alambil, ma swoje znaczenie astrologiczne i historyczne, co wzbogaca narrację o dodatkowe konteksty.