Microsoft Access
Microsoft Access to system obsługi relacyjnych baz danych, który jest częścią pakietu biurowego Microsoft Office, dostępnego dla systemu Windows. Bazy danych w Access są zapisywane w plikach o rozszerzeniu ACCDB, co sprawia, że są one łatwe w użyciu, ale mogą mieć ograniczenia w zakresie wydajności i bezpieczeństwa danych. Aby poprawić te aspekty, Access może być podłączony do zewnętrznych źródeł danych, takich jak Microsoft SQL Server czy PostgreSQL.
Wbudowane funkcje i zastosowania
Access zawiera wbudowany aparat bazy danych, Microsoft Jet, jednak możliwe jest również korzystanie z projektów programu Access (rozszerzenie adp), co pozwala na przechowywanie danych na podłączonym serwerze. Program jest idealny dla małych i średnich firm do analizy danych oraz szybkiego prototypowania aplikacji bazodanowych. Aby uzyskać dostęp do baz danych, użytkownicy potrzebują programu Access lub muszą stworzyć własne oprogramowanie.
Cechy Microsoft Access
W wersji 2003 Microsoft Access ma następujące ograniczenia:
- Maksymalny rozmiar bazy danych: 2 GB (wliczając obiekty systemowe).
- Maksymalna liczba obiektów w bazie: 32 768.
- Maksymalna liczba jednoczesnych użytkowników: 255.
- Maksymalna liczba pól w tabeli: 255.
- Maksymalny rozmiar tabeli: 4 GB (wraz z obiektami systemowymi).
Access zawiera również interpreter VBA (Visual Basic for Applications), co umożliwia automatyzację zadań.
Service Pack 1
28 czerwca 2011 roku wydano pierwszy Service Pack dla pakietu Office 2010, w tym Access 2010. Najważniejsze ulepszenia obejmują:
- Nową funkcję integrującą zawartość społeczności w galerii Części aplikacji.
- Rozwiązany problem z eksportowaniem plików Access do Excela.
- Zwiększoną wydajność publikacji formularzy klienta z osadzonymi obrazami.