Reklama
Dzisiaj jest 10 stycznia 2025 r.
Chcę dodać własny artykuł
Reklama
Reklama
Reklama

Messerschmitt Bf 162

Messerschmitt Bf 162

Messerschmitt Bf 162 to niemiecki prototyp szybkiego bombowca z okresu przed II wojną światową, zaprojektowany przez Messerschmitt AG. Samolot miał konstrukcję dolnopłatową o metalowej budowie oraz klasyczne, wciągane podwozie. Załoga składała się z trzech osób.

Reklama

Historia powstania

W 1935 roku niemieckie ministerstwo lotnictwa (RLM) zdecydowało o zakończeniu prac nad uniwersalnym samolotem bojowym i ogłosiło konkurs na dwa typy samolotów, które miały zaspokoić potrzeby Luftwaffe: samolot niszczycielski (Zerstörer) i szybki bombowiec (Schnellbomber). Messerschmitt wziął udział w przetargu, prezentując modele Bf 110, Bf 161 i Bf 162, przy czym Bf 162 otrzymał priorytet.

Pierwszy prototyp, Bf 162V1, oblatano w 1937 roku. Testy wykazały jednak niezadowalające osiągi, co skłoniło RLM do zaniechania dalszych prac nad tym modelem. Mimo to zbudowano jeszcze dwa prototypy, które wykorzystywano do różnych eksperymentów.

Reklama

Opis techniczny

Konstrukcja

Samolot z zewnątrz przypominał Bf 110, ale miał większą rozpiętość skrzydeł. Wnętrze kadłuba zaprojektowano z myślą o przewożeniu do 10 bomb SC50 o łącznej masie 500 kg, z możliwością podwieszenia dwóch dodatkowych bomb SC250 po 250 kg każda.

Napęd

Bf 162 był napędzany przez dwa silniki rzędowe Daimler-Benz DB 600A, z mocą 725 kW (986 KM) każdy.

Uzbrojenie

  • 1 ruchomy karabin maszynowy MG 15 kal. 7,92 mm
  • 10 bomb SC50 o łącznej masie 500 kg
  • Możliwość podwieszenia dwóch dodatkowych bomb SC250 po 250 kg każda

Dane techniczne

  • Rozpiętość: 17,16 m
  • Długość: 12,75 m
  • Wysokość: 3,58 m
  • Powierzchnia nośna: 38,50 m²
  • Masa własna: 4400 kg
  • Masa startowa: 5800 kg
  • Prędkość maksymalna: 480 km/h
  • Prędkość przelotowa: 425 km/h
  • Zasięg: 780 km

Mimo że Bf 162 nie wszedł do masowej produkcji, jego rozwój i testy dostarczyły cennych informacji dla niemieckiego przemysłu lotniczego.

Reklama
Reklama