LZX – Język Programowania
LZX to obiektowy język programowania używany w platformie OpenLaszlo. Posiada cechy XML i JavaScript, co czyni go podobnym do języka XUL. Jego głównym zastosowaniem jest tworzenie aplikacji internetowych z bogatym interfejsem użytkownika (RIA). Kod w LZX można kompilować do pliku Flash w formacie SWF lub do kodu DHTML.
Struktura LZX
LZX przestrzega zasad języka XML, co oznacza, że każdy znacznik musi mieć swój znacznik zamykający, aby uniknąć błędów kompilacji. Metody w LZX są definiowane przy użyciu poprawnego JavaScriptu. W przypadku umieszczenia w kodzie znaków zabronionych w XML, zaleca się ich zamianę na encje lub otoczenie kodu sekcją CDATA dla lepszej przejrzystości.
Przykład Kodu LZX
Poniżej przedstawiono przykładowy kod napisany w LZX:
<canvas>
<view>
<simplelayout axis="x" spacing="7"/>
<view id="prostokat1" bgcolor="#666699" height="200" width="125">
<text fgcolor="#FFFFFF">Tekst 1</text>
</view>
<view id="prostokat2" bgcolor="#112233" height="200" width="150">
<text fgcolor="#FFFFFF">Tekst 2</text>
</view>
</view>
<view name="prostokat_m" x="10" y="20"
resource="obrazek.jpg" onmousedown="przenies()">
<method name="przenies">
if (this.x > 500) {
this.setAttribute("x", 10);
this.setAttribute("y", 20);
} else {
this.setAttribute("opacity", 0.2);
}
]]>
</method>
</view>
<view x="12" y="12" width="50" height="50"
bgcolor="${parent.prostokat_m.x > 10 ? '#ff0000' : '#00ffff'}" />
</canvas>