Lancia Delta – kompaktowy samochód osobowy produkowany przez włoską markę Lancia w latach 1979–1999.
Pierwsza generacja (1979–1994)
Pojazd zaprojektowany przez studio Italdesign pod kierownictwem Giorgetto Giugiaro. W 1980 roku zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku. W 1989 roku wprowadzono wersję Integrale 16V, a w 1991 roku – Integrale Evoluzione, która uzyskała moc 210 KM dzięki modyfikacjom silnika oraz dodaniu systemu ABS. W 1993 roku zaprezentowano Integrale Evoluzione II, która dysponowała mocą 215 KM.
Wersje wyposażeniowe
- HF Turbo
- GT
- Integrale
- Integrale 16V
- Integrale Evoluzione
- Integrale Evoluzione II
- HF Turbo Integrale Martini – limitowana do 400 egzemplarzy
- HF Integrale Evoluzione Martini 6 – limitowana do 310 egzemplarzy
- S4 Stradale – moc do 250 KM
Wersje rajdowe
Lancia Delta odnosiła sukcesy w rajdach, zdobywając 49 eliminacji Rajdowych Mistrzostw Świata w latach 1985–1992. Pojazd zdobył sześć tytułów mistrza świata w kategorii producentów oraz cztery indywidualne tytuły mistrzowskie.
Druga generacja (1994–1999)
Produkcja odbywała się w Pomigliano d’Arco. Wśród wersji wyposażeniowych znalazły się GT, LS, HPE HF oraz EVO 500.
Wersje wyposażeniowe
- GT
- LS
- HPE HF
- EVO 500 (pakiet stylistyczny)
Silniki
- Benzynowe:
- R4 1.6 8V SOHC 75 KM
- R4 1.6 16V DOHC 105 KM
- R4 1.8 8V DOHC 90 KM
- R4 1.8 16V DOHC 131 KM
- R4 2.0 16V DOHC Turbo 186 KM
- Wysokoprężne:
- R4 1.9 8V TD 90 KM
Lancia Delta to ikona klasy kompaktowej, która zdobyła uznanie zarówno wśród kierowców, jak i w rajdach samochodowych.