Dzisiaj jest 8 lutego 2025 r.
Chcę dodać własny artykuł
Reklama

Intermarché

Chcę dodać własny artykuł

Intermarché

Intermarché to francuska sieć supermarketów spożywczo-przemysłowych, prowadzona przez niezależnych przedsiębiorców z Grupy Muszkieterów. Obecnie sklepy tej sieci znajdują się w czterech krajach Europy, a w Polsce funkcjonują 230 placówki. Pierwszy sklep w Polsce został otwarty w Zielonej Górze w 1997 roku. Hasło reklamowe sieci brzmi: Intermarché – Świeżo. Tanio. Z optymizmem.

Charakterystyka

Sklepy Intermarché występują w dwóch formatach, w zależności od powierzchni:

  • Intermarché Super: sklepy o powierzchni powyżej 750 m², oferujące około 15 000 artykułów.
  • Intermarché Contact: sklepy do 749 m², z asortymentem wynoszącym około 12 000 artykułów.

Większość sklepów dysponuje własnym rozbiórem mięsa, a niektóre z nich mają także wędzarnie i piekarnie. Oprócz znanych marek, w ofercie dostępne są produkty marki własnej z certyfikatem Selection.

Historia

  • 1969: Powstanie pierwszego sklepu we Francji pod marką EX Offices de distribution.
  • 1972: Zmiana marki na Intermarché.
  • 1996: Uruchomienie Bazy Muszkieterów w Poznaniu.
  • 1997: Otwarcie pierwszego sklepu Intermarché w Polsce.
  • 2002: Uruchomienie pierwszej stacji paliw w Polsce przy Intermarché.
  • 2005: Otwarcie setnego sklepu Intermarché w Polsce.
  • 2008: Rozpoczęcie trzech programów społecznych: Place Zabaw – Muszkieterowie, Konwój Muszkieterów oraz Oddaj Krew – Uratuj Życie.

Stacje paliw

Intermarché posiada ponad 1700 stacji paliw w Europie, w tym 62 w Polsce, które działają od 2002 roku. Główne dostawcy paliwa w Polsce to Orlen PetroCentrum oraz Gaspol.