Rozgrywka
W grze dostępne są różne jednostki, w tym piechota, czołgi, artyleria, flota morska oraz samoloty. Gracz ma możliwość wyboru, czy anektowane państwo przejmie swój potencjał przemysłowy oraz zespoły naukowe. Można również ustalić, czy państwa demokratyczne mogą wypowiadać wojny. Gra oferuje tryb wieloosobowy dla maksymalnie 32 graczy, który można uruchomić przez sieć lokalną, Internet lub valkyrieNet. Po zapisaniu i wczytaniu rozgrywki, gracz może kontynuować jako inny kraj. W grze występują tzw. floty duchów, czyli jednostki morskie, które w rzeczywistości nie istnieją.
Premiera
Gra została wydana przez Paradox Interactive w edycji Antologia 30 sierpnia 2007 roku w Australii, a dzień później w Europie. W Stanach Zjednoczonych premierę miała 11 września 2007 roku. W Polsce Hearts of Iron II z dodatkami Doomsday i Armageddon ukazała się 19 października 2007 roku.
Silnik gry
Gra korzysta z silnika Europa, który został stworzony dla pierwszej części serii Hearts of Iron. W kwietniu 2008 roku ogłoszono, że silnik ten jest dostępny do pobrania i modyfikacji.
Dodatek Armageddon
29 marca 2007 roku wydano dodatek Hearts of Iron II: Armageddon, który wprowadza nowe ikony jednostek morskich, zmienia wygląd menu oraz dodaje nowy scenariusz. W porównaniu do Doomsday, ulepszono sztuczną inteligencję i drzewo technologiczne. Dodatek był dostępny w różnych regionach, w tym w Japonii i Rosji.
Obsada
W grze pracowali m.in.:
- Theodore Bergquist – dyrektor generalny
- Johan Andersson – producent i główny programista
- Marcus Edström – główny grafik
- Andreas Waldetoft – muzyka
Odbiór gry
Gra została pozytywnie przyjęta przez krytyków, zdobywając wysokie oceny:
- GSpy: 4,5/5
- GSpot: 8,3/10
- IGN: 8,7/10
- GameZone: 8,7/10
- GR: 83,36/100 (na podstawie 33 recenzji)
Linki zewnętrzne
Kategoria: Gry komputerowe w realiach II wojny światowej